-
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
EVn'AR: Alternatieve aandrijftechnieken voor voertuigen met AR
EVn'AR is software voor Microsoft Hololens, tablet en smartphone. Met deze app maken leerling via augmented reality kennis met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig. Ze ontdekken in deze applicatie de verschillende onderdelen van een …
App of software -
Ecoscore: Ecologische impact auto's berekenen
Bepaal met deze tool de ecologische impact van je auto.
WebsiteLeerkracht -
Virtual Reality in de klas: Toepassingen en voorbeelden
Uitgebreide lijst met links naar verschillende virtualrealityapplicaties voor technische en algemene vakken. Je krijgt voorbeelden van VR voor volgende vakken:
- auto,
- hout en bouw,
- elektriciteit en centrale verwarming,
- STEM,
- wiskunde, …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Ikonet: Visueel woordenboek Frans, Engels en Spaans
Visueel woordenboek voor specifieke woordenschat en vaktaal. Kies een domein en klik zo verder, tot je het gezochte voorwerp en bijhorende woordenschat terugvindt.
De woorden kunnen onder de afbeeldingen ook beluisterd worden, door op het …
Website (3)Leerkracht -
Educam: Kennis- en opleidingscentrum van de autosector
Educam is het kennis- en opleidingscentrum van de autosector en aanverwante sectoren.
Educam Partner zet het vormingsbeleid, zoals bepaald in cao’s, om in opleidings- en competentieplannen. Zo bieden we de autosector en aanverwante sectoren een …
Website -
Building your Learning: Digitale en interactieve bouwbibliotheek
Op deze site kan je verschillende les- en opleidingsondersteunende inhouden vinden, die vooral aansluiten op de bouwrealiteit en op de huidige leermethode van de jongeren.
Wat kan je downloaden?
- gerichte fragmenten uit de handboeken van …
Website (4)Andere functie -
09. Leren tellen en teloefeningen: ICT op het menu
Spelenderwijs komen de leerlingen in contact met cijfers en getallen. Zowel in de derde kleuterklas als in het eerste leerjaar worden teloefeningen georganiseerd. Eerst gaat men heel concreet tewerk, men neemt voorwerpen en men telt. De leerlingen …App of softwareSchool/onderwijs -
Europese Kindersite
Op deze Engelstalige portaalsite voor kinderen tot 6 jaar, kan je, eenmaal geregistreerd, op zoek gaan naar liedjes, spelletjes en verhalen...
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Dainamic: Educatieve software
Via deze site kan je educatieve software van Dainamic bestellen.
Je vindt er tal van programma's om leerstof in te oefenen:
- spelling oefenen;
- geesvaardigheid testen;
- getallenkennis tot 100;
- oefeningen op het honderdveld;
- oefenen met decimale …
Website -
L'identique: Identieke figuren
De bedoeling van dit spel is om in een reeks van vijf objecten die figuur te vinden die identiek is aan de gegeven figuur.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Chateaux: Symmetrisch werken
Werken met symmetrie. De bedoeling van het spel is dat het kind het kasteel verder afwerkt, rekening houdend met de symmetrie. Een bepaalde lijn mag dus niet overschreden worden.
App of software (11)Leerkracht, ICT-coördinator, …