-
Maak een pixeltekening: Coderen zonder computer
Bij deze opdracht leren leerlingen coderen zonder computer. Op een speelse manier leren ze aan de hand van een raster en een getal een code omzetten naar een pixeltekening.
Downloadbaar lesmateriaal (220)Leerkracht -
CodeKinderen: Kinderen leren programmeren
Codekinderen is een leerplatform van de Nederlandse stichting CodeKlas. De missie van de stichting is leraren en leerlingen digitaal geletterd te maken, met computational thinking in het bijzonder.
Op het platform vind je inspirerende …
Website (12)ICT-coördinator -
Scratch: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen legt je de basis van Scratch uit, zodat je er thuis of in de klas mee aan de slag kan.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in het …Downloadbaar lesmateriaal (33) -
LEGO Education MINDSTORMS: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen toont je hoe je als beginner aan de slag kan met de Mindstormsrobot.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in het Fyxxilab in Gent.Downloadbaar lesmateriaal (11) -
LEGO Education WeDo: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzing naar eindtermen en leerplannen (voor de verschillende onderwijskoepels) leert je hoe je met LEGO Education WeDo kan werken.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in …
Downloadbaar lesmateriaal (29) -
Bee-bot: Plattegrond van de school
Met dit stappenplan kunnen de leerlingen zelfstandig aan het werk met de Bee-Bot.
- De leerlingen nemen een opdrachtkaart en voeren de opdrachten uit.
- Ze programmeren de Bee-Bot zodat hij zich van klas naar klas verplaatst.
- De leerlingen …
Downloadbaar lesmateriaal (25)Leerkracht