-
Opdrachtkaart Scratch Junior: Onder water
Een oefenfiche om te leren programmeren met Scratch Junior.
De opdrachten zijn:
- Kies een figuur en kies de achtergrond;
- Laat de vis zwemmen in het water;
- Start het programma;
- Voeg een tweede figuur toe;
- Laat een krab verdwijnen en …
Downloadbaar lesmateriaal (52)Leerkracht -
Scratch: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen legt je de basis van Scratch uit, zodat je er thuis of in de klas mee aan de slag kan.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in het …Downloadbaar lesmateriaal (33) -
LEGO Education MINDSTORMS: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen toont je hoe je als beginner aan de slag kan met de Mindstormsrobot.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in het Fyxxilab in Gent.Downloadbaar lesmateriaal (11)