-
Opdrachtkaart Scratch Junior: Onder water
Een oefenfiche om te leren programmeren met Scratch Junior.
De opdrachten zijn:
- Kies een figuur en kies de achtergrond;
- Laat de vis zwemmen in het water;
- Start het programma;
- Voeg een tweede figuur toe;
- Laat een krab verdwijnen en …
Downloadbaar lesmateriaal (52)Leerkracht -
CodeKinderen: Kinderen leren programmeren
Codekinderen is een leerplatform van de Nederlandse stichting CodeKlas. De missie van de stichting is leraren en leerlingen digitaal geletterd te maken, met computational thinking in het bijzonder.
Op het platform vind je inspirerende …
Website (12)ICT-coördinator -
Kodable: Leren programmeren
Via deze app leren leerlingen probleemoplossend denken. Leerlingen moeten pijltjes in de juiste volgorde zetten zodat het pluizig bolletje naar het eind van het doolhof rolt. Tegelijkertijd is het de bedoeling om zoveel mogelijk goudstukjes te …
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator -
Kodu Game Lab: Demonstratie van de mogelijkheden
Kodu Game Lab is een spel waarbij niet het spelen maar het creëren van games centraal staat. Met Kodu Game Lab ontwerp je je eigen spelwereld en spelregels. De leerlingen leren op een visuele manier hoe ze hun spelwereld en spelfiguren …
VideoSchool/onderwijs -
Programmeren met Music Droid: Stappenplan
Eenvoudig stappenplan om te leren programmeren met de app Music Droid. Het stappenplan geeft meer info over de mogelijkheden van de verschillende knopjes.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
Bee-bot: Plattegrond van de school
Met dit stappenplan kunnen de leerlingen zelfstandig aan het werk met de Bee-Bot.
- De leerlingen nemen een opdrachtkaart en voeren de opdrachten uit.
- Ze programmeren de Bee-Bot zodat hij zich van klas naar klas verplaatst.
- De leerlingen …
Downloadbaar lesmateriaal (25)Leerkracht