-
Opdrachtkaart Scratch Junior: Onder water
Een oefenfiche om te leren programmeren met Scratch Junior.
De opdrachten zijn:
- Kies een figuur en kies de achtergrond;
- Laat de vis zwemmen in het water;
- Start het programma;
- Voeg een tweede figuur toe;
- Laat een krab verdwijnen en …
Downloadbaar lesmateriaal (52)Leerkracht -
Pro-Bot: Programmeeropdrachten
Werkboek om met de Pro-bot aan de slag te gaan. Als je het hele werkboek doorlopen hebt, ken je alle functies van de Pro-Bot.
De opdrachten zijn gebaseerd op Engelstalige opdrachten op movemyrobot.blogspot.com van Yamini Bala Sukumaran. Zij gaf haar …
Downloadbaar lesmateriaal (11)Leerkracht -
mBlock: Programmeren
mBlock is een grafische programmeeromgeving, gebaseerd op Scratch 2.0.
Creëer ermee een interactief verhaal, spel of animatie.App of software (3)Leerkracht -
Scratch: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen legt je de basis van Scratch uit, zodat je er thuis of in de klas mee aan de slag kan.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in het …Downloadbaar lesmateriaal (33) -
LEGO Education MINDSTORMS: Didactische fiche
Deze didactische fiche met verwijzingen naar leerplannen en eindtermen toont je hoe je als beginner aan de slag kan met de Mindstormsrobot.
De fiche wordt gebruikt in de STEM-workshops die je met je leerlingen kan meemaken in het Fyxxilab in Gent.Downloadbaar lesmateriaal (11) -
Bee-bot: Plattegrond van de school
Met dit stappenplan kunnen de leerlingen zelfstandig aan het werk met de Bee-Bot.
- De leerlingen nemen een opdrachtkaart en voeren de opdrachten uit.
- Ze programmeren de Bee-Bot zodat hij zich van klas naar klas verplaatst.
- De leerlingen …
Downloadbaar lesmateriaal (25)Leerkracht