Vissen : Optel- en geheugenspel

Foto Toegevoegd door Lieven Coppens op 03.08.2006
App of software

In dit spel combineert Toine van Broekhoven een geheugenspel met het automatiseren van de optelling.

De leerlingen krijgen eerst twaalf speelkaarten aangeboden die ze gedurende een bepaalde tijd kunnen bekijken. Daarna worden de speelkaarten omgekeerd en moeten de leerlingen twee willekeurige kaarten aanklikken. Toch kunnen ze dit niet zomaar lukraak doen, want de som van die twee speelkaarten mag niet groter zijn 11. Per juist opgeteld kaartenpaar (niet groter dan 11) krijgen de leerlingen 1 punt. Is de som groter dan 11, dan worden er drie strafpunten van hun totaal afgetrokken. Drukken ze op de knop "kan niet", dan gaan er eveneens drie strafpunten af. Als ze dit spel de eerste maal spelen moeten de leerlingen hun naam opgeven. Op die manier komen ze eventueel in de lijst met topscores te staan.


Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
Lager 1e graad
BuLO
Wiskunde
Ander
geheugen
Categorie
Spel
Trefwoorden
geheugenspelgeheugentrainergeheugentrainingoptellenoptelspelplussomVissen