Speel met wiskunde en programmeren in Human Resource Machine

In het spel Human Resource Machine leren kinderen programmatorisch denken. Ze schrijven een soort programma om een opdracht juist te laten uitvoeren, via wiskundige berekeningen. Klinkt ingewikkeld, maar het spel legt het speels en stapsgewijs uit.

Als speler voer je commando's in via een sleepsysteem. Een mannetje voert die commando's systematisch uit. De bedoeling is om pakketjes, in de opgelegde volgorde, van je inbox naar de uitbox te brengen. Dit brengt heel wat logisch denkwerk met zich mee waarbij ook veel wiskunde komt kijken.

Onderstaand filmpje geeft een blik op het spel.

 

Bram Faems
School/onderwijs

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
lager 5e, 6e leerjaar
WiskundeWetenschappen en techniek
secundair 1e graad a en b
aso 2e graad
bso 2e graad
kso 2e graad
tso 2e graad
InformaticaPAV - MAVO - GASV - ASPVWiskunde
Info
App of software
Gepubliceerd: 17-06-2016
Categorie
Educatief (Leerling)
Trefwoorden
coderenHuman Resource Machinelogisch denkenprogrammatorisch denkenprogrammeren