Leerlingenfiche Kodu Game Lab : Aftelklok maken

Foto Toegevoegd door Bram Faems op 22.06.2012
Downloadbaar lesmateriaal

Met behulp van deze leerlingenfiche kunnen leerlingen zelfstandig een Kodu Game Lab spelletje "programmeren" met de visuele code-taal van Kodu

In het spel is het de bedoeling dat Kodu wordt geprogrammeerd om een punt te scoren per opgegeten appeltje. Eet Kodu tien appels, dan is het spel gewonnen. Maar staat de aftelklok  eerder op nul, dan is het spel verloren.

Het werkblad toont enkel van de klok de volledige code, voor Kodu krijgen de leerlingen enkel hints.

Het hele proces wordt ook helemaal gedemonstreerd in onderstaand YouTubefilmpje.

 


Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan

3 redenen om lid te worden van het grootste lerarennetwerk van Vlaanderen

Door en voor leraren

Bijdragen van mensen uit de praktijk. Je hoeft niet te delen om KlasCement te gebruiken.

Vind snel wat je zoekt

Filter snel en gemakkelijk op leeftijd, leergebied of het soort materiaal wat je zoekt.

Gratis en veilig

Gratis dienst van het Departement Onderwijs en Vorming. Geen kleine lettertjes.
Vak en niveau
ICT
Lager 2de graad, 3de graad
BuLO
Ander onderwijsniveau
A-stroom 1ste graad
B-stroom 1ste graad
ASO 2de graad
BSO 2de graad
KSO 2de graad
TSO 2de graad
Categorie
Computeractiviteit (taak, oefening)
Trefwoorden
aftelklokcomputerspelgamegamesgamingKodu Game Labmediawijsheidprogrammaprogrammerenspel