Game Maker : Programmeren

Toegevoegd door anke Christiaens op 03.03.2013
Downloadbaar lesmateriaal

In het onderwijs wordt Game Maker vooral gebruikt als opstapje naar het programmeren en ontwerpen van software. In deze context komt Game Maker meestal in het vak Informatica of ICT aan de orde.

In eerste instantie kan men de leerlingen leren werken met het drag-and-drop systeem en enkele simpele stukjes Game Maker Language (=GML). Indien de leerlingen de GML voldoende beheersen kunnen zij gemakkelijker beginnen met programmeertalen als C(++) en Delphi.


Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
Lager   3e graad
ICT
ASO (en 1A)   1e graad
BSO (en 1B)   1e graad
Informatica
Categorie
Syllabus - Cursus - Handleiding
Trefwoorden
codegameGame MakergamingprogrammerenspelspelenWijze Mediaklassen