Programmeren met LEGO Mindstorms NXT 2.0

Foto Toegevoegd door Ignace Van de Walle op 23.03.2016
Downloadbaar lesmateriaal

Bij het bouwen met LEGO Mindstorms leer je planlezen, samenwerken en probleemoplossend denken. Door allerlei sensoren te gebruiken zien leerlingen de mogelijke toepassingen in de maatschappij.


Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan

3 redenen om lid te worden van het grootste lerarennetwerk van Vlaanderen

Door en voor leraren

Bijdragen van mensen uit de praktijk. Je hoeft niet te delen om KlasCement te gebruiken.

Vind snel wat je zoekt

Filter snel en gemakkelijk op leeftijd, leergebied of het soort materiaal wat je zoekt.

Gratis en veilig

Gratis dienst van het Departement Onderwijs en Vorming. Geen kleine lettertjes.
Vak en niveau
Wetenschappen en techniek
Lager 3de graad
ICT
Lager 3de graad
Informatica
A-stroom 1ste graad
B-stroom 1ste graad
ASO 2de graad
BSO 2de graad
KSO 2de graad
TSO 2de graad
Elektriciteit - Elektronica
A-stroom 1ste graad
B-stroom 1ste graad
ASO 2de graad
BSO 2de graad
KSO 2de graad
TSO 2de graad
Categorie
Klasactiviteit (taak, oefening in de klas)
Computeractiviteit (taak, oefening)
Laboactiviteit
Trefwoorden
LEGOLEGO MindstormsMindstormsmotorNXT 2.0programmerenrobotroboticarobottechnologiesensor