Grafisch programmeren : Werkbundel

Foto Toegevoegd door Tony Opsomer op 19.11.2016
Downloadbaar lesmateriaal

Maak spelenderwijs kennis met physical computing:

  • Bundel 1A is een speelse introductie inzake grafisch programmeren en kan gebruikt worden in de eerste graad van het secundair onderwijs.
  • Bundel 1B draait eveneens omtrent het grafisch programmeren. Al is de probleemstelling iets complexer en past deze eerder in de tweede graad.
  • Bundels 2 biedt een overzicht van enkele bekende en minder bekende physical computing platformen (zowel qua hard- als software).
  • In bundel 3 ga je zelf aan de slag met verschillende physical computingtools.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan

3 redenen om lid te worden van het grootste lerarennetwerk van Vlaanderen

Door en voor leraren

Bijdragen van mensen uit de praktijk. Je hoeft niet te delen om KlasCement te gebruiken.

Vind snel wat je zoekt

Filter snel en gemakkelijk op leeftijd, leergebied of het soort materiaal wat je zoekt.

Gratis en veilig

Gratis dienst van het Departement Onderwijs en Vorming. Geen kleine lettertjes.
Vak en niveau
Informatica
A-stroom 1ste graad
ASO 2de graad
KSO 2de graad
TSO 2de graad
Ander onderwijsniveau
Lerarenopleiding
Categorie
Syllabus - Cursus - Handleiding
Trefwoorden
algoritmeArduBlockArduino IDEArduino UNOBlocklyDwenguinografisch programmerenLEGO EV3mCookiephysical computingPiStormsprogrammerenRaspberryPi