Klant is Koning : Spel duurzaam consumeren

Logo Toegevoegd door De Aanstokerij op 03.05.2017
Downloadbaar lesmateriaal

Speel Klant is Koning en sensibiliseer je leerlingen over duurzame consumptie.

Klant is Koning is een digitaal spel dat leerlingen doet stilstaan bij hun consumptiegedrag en de impact ervan op ecologisch en sociaal vlak. Want iedereen consumeert. Maar de manier waarop je dat doet, heb je zelf in de hand en kan een wereld van verschil maken.

In Klant is Koning kruipt elke speler in de rol van een bepaald personage: journalist, natuuractivist, mensenrechtenactivist, politieker, consument ... 


Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
ASO (en 1A)   2e, 3e graad
BSO (en 1B)   2e, 3e graad
KSO
TSO   2e, 3e graad
Economie - SEI - Boekhouding - BedrijfsbeheerHandel - Kantoor - VerkoopGedrags- en cultuurwetenschappenLevensbeschouwing (Erkende godsdienst, Zedenleer)Politieke en Sociale Wet. - MaatschappijleerWijsbegeerte en MoraalwetenschappenAardrijkskundeBiologieLand- en tuinbouwPAV - MAVO - GASV - ASPVNatuurwetenschappen
Categorie
Klasactiviteit (taak, oefening in de klas)
Trefwoorden
aankoopbewust consumerenconsumerenduurzaamduurzaamheidduurzame consumptieecologischeducatief speleerlijk loonenergiefairtradegreenwashinggrondstofkinderarbeidKlant is Koningklimaatmensenrechtopwarmingproductie-effectspelspelend lerenwereldburgerschapwereldburgerschapseducatiearmoedemilieueducatieopvoeden tot burgerzin
Thema
armoede  milieueducatie  opvoeden tot burgerzin