Roadbook voor (doe-het-zelf) spelitecten

Logo Toegevoegd door De Aanstokerij op 19.01.2018
Downloadbaar lesmateriaal

Alles wat je altijd wilde weten over het maken van een spel! Hoe kan je bij het maken van een spel nét dat level hoger gaan?

Je vindt in Roadbook voor (doe-het-zelf) spelitecten spannende reisroutes door de jungle van de spelwereld.

Met welke bril moet je deze publicatie bestuderen?

Een spelontwikkeling kan heel verschillende routes afleggen. Er is dus geen afgebakend pad. Je zal zelf - naargelang wat je tegenkomt - bepaalde lussen opnieuw moeten maken, etappes overslaan of omdraaien of net een heel andere weg inslaan. Dit wordt, waar mogelijk, ook aangegeven in de fiches.

Dat gezegd zijnde, kan je deze publicatie wel zien als een leidraad, een houvast om van start te gaan. Het helpt je om het bos door de bomen te zien. Het kan ook dat duwtje in de rug zijn om toch eens die andere weg te bewandelen. Aan jou om die kans ook echt te grijpen!

Roadmap:

  • Etappe 1. De kaart: waar exact wil ik met mijn spel naartoe?
  • Etappe 2. De weg naar het concept.
  • Etappe 3. Conceptovermeestering: hoe ga je van een concept naar een speelbaar spel?

Roadbook voor (doe-het-zelf) spelitecten is een uitgave van De Aanstokerij vzw, met steun van de Vlaamse Overheid.


Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
ASO 3e graad
BSO 3e, 4e graad
KSO 3e graad
TSO 3e, 4e graad
Lerarenopleiding
Hogeschool
Universiteit
Basiseducatie
Secundair volwassenenonderwijs
Privésector
Niet vakgebonden
Categorie
Syllabus - Cursus - Handleiding
Organisat. & adm. document
Trefwoorden
creatieervaringsgericht spelhandleidinginformatief spelpublicatieroadbookRoadbook voor (doe-het-zelf) spelitectenspelspel als vormingsmethodespel makenspelconceptspelenspelitectspelontwikkeling