Blok 3: Kraak de code - Reken Maar! 6
Met deze escaperoom oefenen leerlingen een aantal vaardigheden uit Blok 3 van de methode Reken Maar! 6.
Ze lossen verschillende oefeningen op en vinden zo de code. Met de code kunnen ze op de computer van de leerkracht of online een document proberen te openen.
De oefeningen richten zich op gemiddelde leerlingen. Sterke leerlingen zullen er maximum dertig minuutjes voor nodig hebben.
Volgende leerstof wordt ingeoefend:
- breuken op gelijke noemers zetten en vergelijken;
- cijferend delen tot op een tiende;
- handig delen;
- oppervlaktematen en landmaten omzetten;
- de oppervlakte van driehoeken en vierhoeken berekenen;
- driehoeken benoemen volgens zijden en hoeken;
- ongelijknamige breuken optellen.
Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken
- gratis lesmateriaal;
- voor alle leeftijden en vakken;
- makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.