Programmeren met LEGO Mindstorms NXT 2.0

Bij het bouwen met LEGO Mindstorms leer je planlezen, samenwerken en probleemoplossend denken. Door allerlei sensoren te gebruiken zien leerlingen de mogelijke toepassingen in de maatschappij.

Ignace Van de Walle
Leerkracht, ICT-coördinator

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
lager 5e, 6e leerjaar
Wetenschappen en techniekICT
secundair 1e graad a en b
aso 2e graad
bso 2e graad
kso 2e graad
tso 2e graad
InformaticaElektriciteit - Elektronica
Info
Downloadbaar lesmateriaal
Gepubliceerd: 02-05-2016
Categorie
Klasactiviteit (taak, oefening in de klas) Computeractiviteit (taak, oefening) Laboactiviteit
Trefwoorden
LEGOLEGO MindstormsMindstormsmotorNXT 2.0programmerenrobotroboticarobottechnologiesensor

Ontdek ook