Scratchtoepassingen

Deze bijdrage bevat drie uitgeschreven oefeningen om meer met Scratch te doen:

  • wiskunde quiz:
    In deze handleiding gebruik je Scratch om een quiz of toets op te stellen waarin je basisbewerkingen kan laten genereren met willekeurige getallen.
  • regelmatige veelhoeken en mandala's:
    Hier leer je tekenen met Scratch op basis van regelmatige veelhoeken en variabelen.
  • Donkey Dog
    Leer je eigen Donkey Kong maken, vol met valstrikken en moeilijkheden.
eduCentrum vzw
Organisatie

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
lager 5e, 6e leerjaar
WiskundeWetenschappen en techniekICT
secundair 1e graad a en b
aso 2e, 3e graad
bso 2e, 3e, 4e graad
kso 2e, 3e graad
tso 2e, 3e, 4e graad
InformaticaWiskunde
ander
STEM
Info
Downloadbaar lesmateriaal
Gepubliceerd: 19-06-2017
Categorie
Syllabus - Cursus - Handleiding
Trefwoorden
Donkey KongEduCentrumFyxxiICT-toepassingICT-toolsmandalaprogrammerenScratchScratch in het NederlandsscratchtoepassingenspelSTEAMSTEMvariabelveelhoek

Ontdek ook