Programmeren met Scratch : Handleiding en oefeningen

logo
Bron

Deze handleiding toont je hoe je aan de slag gaat met de programmeertaal Scratch en legt je uit hoe je de belangrijkste stappen in Scratch uitvoert.

Scratch is een object-georiënteerde visuele programmeertaal die geschikt is voor het maken van visualisaties zoals interactieve verhalen, animaties, spellen, muziek en kunst en richt zich speciaal op jonge mensen vanaf 8 jaar.

Naast de uitleg zijn er ook een aantal oefeningen van gemakkelijk tot gevorderd.

Serge Kubera
Leerkracht, ICT-coördinator

Ontdek ook

Bekijk alle

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
lager 5e, 6e leerjaar
 vak ICT

secundair 1e graad a en b
aso 2e graad
bso 2e graad
kso 2e graad
tso 2e graad
 vakken informatica, techniek (technologische opv.)

secundair volwassenenonderwijs alle
 vak
Info
Soort Downloadbaar lesmateriaal
Publicatie09-04-2019
Nummer 91620
Categorie
Syllabus - Cursus - Handleiding
Trefwoorden
algoritmealgoritmisch denkencoderencomputationeel denkenleren programmerenprobleemoplossend denkenprogrammeertaalprogrammerenprogrammeren voor beginnersScratchICT-eindtermenictopkc