Paaseieren vangen : Klikspel maken met Scratch


Bron

Stappenplan om een klikspel te maken in Scratch. De leerlingen leren zelf een sprite tekenen en code schrijven voor een eenvoudig paasspelletje. Op het einde zijn er enkele uitdagende opdrachten voor wie klaar is. Je krijgt ook enkele links naar voorbeelden van kinderen.

Sigrid Vanden Bempt
Leerkracht, ICT-coördinator, …

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
lager 4e, 5e, 6e leerjaar
Wetenschappen en techniekICT
Info
Downloadbaar lesmateriaal
Gepubliceerd: 16-04-2019
Nummer: 91827
Categorie
Syllabus - Cursus - Handleiding Computeractiviteit (taak, oefening)
Trefwoorden
coderencomputationeel denkengamegame makenklikspelpaaseipaaseierenpaaseierenspelprogrammerenScratchspel