Pak het ondeugend biggetje : Programmeren met Blocky

Foto Toegevoegd door Bart De Freyne op 24.01.2014
Interactieve oefening

Leerlingen leren programmeren met Blockly, een visuele programmeertaal waar ze blokken kunnen slepen en neerzetten om code (in Java) te schrijven. 
Blockly werkt visueel. Elk blokje komt overeen met een lijn van echte Javacode.

De leerlingen leren hier spelenderwijs de fundamenten van de informatica, concepten die overal gebruikt worden bij het maken van apps tot het beheersen van de Marsrover.

De programmeeromgeving is opgedeeld in twintig levels waarbij een Angry Bird doorheen een doolhof probeert een ondeugend biggetje te pakken. Elk level heeft een specifieke moeilijkheidsgraad en wordt met een filmpje door een heuse VIP geïnstrueerd.

Elke leerling kan op eigen tempo, via zelfstandig werk, de basisinzichten van programmeertaal onder de knie krijgen.

Suggestie overgenomen van ICT-vijver (Koen Fonteyn)


Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
Lager   2e, 3e graad
WiskundeICT
Categorie
(Interactieve) animatie
Educatieve game
Trefwoorden
Angry BirdbigbiggetjeBlockycodedoolhofprogrammaprogrammerenzelfstandig leren