Smarty pins : Gebeurtenissen situeren op kaart

Spel waarbij je (Engelse) quizvragen moet beantwoorden door de locatie in het antwoord op de vraag te pinnen op de wereldkaart.

Je kan verschillende onderwerpen door elkaar bevragen of kiezen uit verschillende categorieën van quizvragen:

  • kunst en cultuur,
  • wetenschap en techniek,
  • sport en spel,
  • geschiedenis,
  • ...

Je start met 1500 fictieve kilometers. Telkens je fout antwoordt, verlies je het aantal kilometers dat je van de juiste locatie af zat. Het spel eindigt wanneer je kilometers zijn opgebruikt.

Els Govaerts
Leerkracht

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
aso 2e, 3e graad
bso 2e, 3e, 4e graad
kso 2e, 3e graad
tso 2e, 3e, 4e graad
Gedrags- en cultuurwetenschappenGeschiedenis - ArcheologieEngelsAardrijkskundePAV - MAVO - GASV - ASPV
Info
Interactieve oefening
Gepubliceerd: 28-03-2018
Categorie
Informatief situeren in de ruimte
Trefwoorden
algemene kennisquizsitueren in de ruimtesmarty pinssmartypinssmartypins.withgoogletalen