[EW32] : Serieuze onderwerpen aanpakken met digitale media

Toegevoegd door Jo Hoornaert op 18.04.2013
Website

[EW32] helpt jongeren om serieuze games en verhalen over sociaal-maatschappelijke onderwerpen te creëren, te beleven en te delen. Zo is er:

  • No Credit? Game Over!, een digitaal stadsspel dat door en voor jongeren is ontwikkeld. Op een interactieve manier ondervinden zij wat het betekent om op eigen benen te staan, om in schulden terecht te komen en hoe ze zich kunnen wapenen tegen de valkuilen van de consumptiemaatschappij. Wanneer en waar dit spel gespeeld kan worden, vind je op de website.
  • Future-ing Gent 2050 ‘GameLabs 2013′ In een eerste fase (2011-2012) werd met de jongeren het thema Klimaatneutraal Gent in 2050 verkend aan de hand van verschillende LearningLabs. Via brainstorms, interviews en zelfonderzoek werden drie subthema’s afgebakend: mobiliteit, wonen en voeding. De ideeën, resultaten en bevindingen van de LearningLabs  vormen de basis voor de verdere ontwikkeling van een stadspel. Dit spel werd ontwikkeld in 2012-2013. Spelinhoud. Het spel werd getest in de laatste week van september 2013.

 


Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
ASO (en 1A)   3e graad
BSO (en 1B)   3e graad
KSO   3e graad
TSO   3e graad
Economie - SEI - Boekhouding - BedrijfsbeheerPolitieke en Sociale Wet. - Maatschappijleer
Categorie
Non-profit (museum organisatie ...)
Trefwoorden
[EW32]budgetbudgetbeheerconsumerenconsumptiemaatschappijdigitale mediagame labGame Overklimaatklimaatveranderinglearning labmobiliteitNo Creditrollenspelserious gamesmartphonesociale mediaspeltechniekvoedingwonenmilieueducatie
Thema
milieueducatie