Caspar : Mediawijs kaartspel

CASPAR
https://www.caspargame.eu

CASPAR staat voor:

  • Copyright
  • Audience&aim
  • Storytelling
  • Privacy
  • Authorship
  • Research

Het doel van dit project is om jongeren bewust te maken van de kansen, maar ook de valkuilen die het gebruik van nieuwe media met zich meebrengen. 

Villa Crossmedia geeft jongeren de kans om volop met media te experimenteren en probeert hen tegelijkertijd mediawijzer te maken. Villa Crossmedia dacht samen met Mediaraven, ook expert in jongeren en media, een spel uit om de mediawijsheid van jongeren te testen en te versterken. Het resultaat is het Caspar-game. 

De vragen en opdrachten in het spel zijn tot stand gekomen in samenwerking met Sensoa.

Els Govaerts
Leerkracht

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid? Meld aan
Niveau en vak
secundair 1e graad a en b
aso 2e, 3e graad
bso 2e, 3e, 4e graad
kso 2e, 3e graad
tso 2e, 3e, 4e graad
buso alle
 vak niet vakgebonden
Sleutelcompetentie
Digitale competenties
Sociaal-relationele competenties
Info
Soort Website
Publicatie18-09-2019
Nummer 95674
Categorie
Educatieve site (oefeningsite, lessite …) Informatieve site Non-profit (museum, organisatie …)
Trefwoorden
auteursrechtCasparcaspargamedigitale mediakaartspelmediamediagebruikmediaopvoedingmediawijsmediawijsheidprivacysociale mediastorytellingveilig computergebruikICT-eindtermenictopkcveilig online