-
Honey Party: Spel om te leren splitsen
Het doel van het gezelschapsspel Honey Party is om het splitsen van getallen spelenderwijs te leren. Om Honey Party te spelen heb je de splitstoren nodig, die de splitsing uitvoert. Nadat de toren de splitsing deed, verwoorden de kinderen wat ze zien …
Fysiek materiaalNieuw -
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaal -
Later word ik koningin: Help, mijn kleuter wil schaken en ik ken er niets van
Later word ik koningin. Help! Mijn kleuter wil schaken en ik ken er niets van is een prentenboek om jonge kinderen vanaf 4 jaar mee te nemen in de wereld van het schaken.
Dit (voor)leesboek bestaat uit twee delen. In deel één maak …
Fysiek materiaalLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Sterk in STEM: Inspiratiegids voor het kleuteronderwijs
Een inspiratiegids over STEM, over wetenschappen, techniek en wiskunde in de kleuterklas. Sterk in STEM wil iedereen inspireren die met jonge kinderen werkt en die deze jonge kinderen ruime en diverse ontwikkelingskansen wil bieden. Centraal …
Fysiek materiaalLeerkracht -
Wie helpt de kikker: Coöperatief spel dat cognitieve en sociaal-emotionele vaardigheden prikkelt
Wie helpt de kikker? is een prachtig coöperatief spel voor kinderen van 4-8 jaar waar ze zowel op cognitief, als op sociaal-emotioneel gebied, veel wijzer van worden. De kaartjes zijn in twee talen opgemaakt. Aan …
Fysiek materiaal -
Themakoffers voor het basisonderwijs: Bibliotheek Beringen
Als leerkracht krijg je in de klas regelmatig te maken met thema’s zoals pesten, welbevinden, afscheid en rouwen, leerstoornissen, duurzaamheid ...
Wil je ook graag een kant-en-klaar pakket met boeken, brochures, lestips en …Fysiek materiaal -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal