-
Seriële communicatie van Arduino naar pc: Cursus
In dit document krijg je uitgebreide informatie over de seriële communicatie van Arduino naar pc. Je leert hoe je gegevens vanuit de Arduino via de USB naar de pc kan versturen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Tekenen met SketchUp Free en SketchUp for Schools voor 3D-printen en lasersnijden
Introductie op de gratis online programma's SketchUp Free en SketchUp for Schools. Met beide programma's kunnen ontwerpen voor 3D-printen gemaakt worden. In de 'for Schools'-versie kunnen ook bestanden voor lasersnijden gemaakt worden. Er is 'for …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Programmeren van Arduino: Handleiding
In deze handleiding krijg je uitgelegd hoe je een programma vanuit de Arduino IDE oplaadt naar een Arduino UNO, MEGA, nano, ESP8266 of ESP32.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Installatie van Arduino IDE: Handleiding
In deze handleiding krijg je uitgebreide inforamtie over het installeren en instellen van de Arduino Integrated Development Environment (IDE). Dit voor de Arduino UNO, MEGA, nano, UNO (WAVGAT), ESP8266, ESP32 en ATtiny.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Windows Server 2016: Cursus
Een overzicht van de configuratie en het beheer van een Windows Server 2016-domein. Volgende inhouden komen aan bod:
- installatie en configuratie;
- gebruikersbeheer met Active Directory Domain Services;
- DNS;
- bestandsbeheer; …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Directie -
Windows Server 2016: DNS-protocol
Dit is het derde hoofdstuk uit een zelf geschreven cursus rond Windows Server 2016. Deze cursus is nog niet afgewerkt en wordt hoofdstuk per hoofdstuk gepubliceerd.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Directie -
Word: Cursus
Cursus over het tekstverwerkingsprogramma Word waarbij enkele veel gebruikte functies en mogelijkheden uitgelegd worden.
Downloadbaar lesmateriaal (43)Leerkracht -
Publisher: Flyer ontwerpen
Handleiding om met Publisher een flyer te ontwerpen.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Grafisch programmeren: Werkbundel
Maak spelenderwijs kennis met physical computing:
- Bundel 1A is een speelse introductie inzake grafisch programmeren en kan gebruikt worden in de eerste graad van het secundair onderwijs.
- Bundel 1B draait eveneens omtrent het grafisch …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
Leerlingenhandleiding Blogger
Dit stappenplan leert leerlingen hoe ze:
- een bericht kunnen plaatsen via Blogger;
- een afbeelding uit Microsoft PowerPoint toevoegen aan het blog;
- blogberichten opslaan in plaats van publiceren;
- bewaarde berichten bewerken en publiceren.
Downloadbaar lesmateriaal (10)School/onderwijs -
Robomind en Structorizer: Leren programmeren
Twee parallelle leerwerkboekjes over programmeren in de tweede graad is het resultaat van een bachelorproef aan de Arteveldehogeschool. Het ene boekje gebruikt het programma Scratch, het andere boekje gebruikt de programma's Robomind en …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Stop-motion filmpjes maken met Windows Movie Maker
Deze uitgebreide handleiding legt je stap voor stap uit hoe je de befaamde stop-motion animatiefilmpjes kan maken met eenvoudig materiaal:
- fototoestel;
- windows computer met minimaal Windows XP;
- Windows Movie Maker 2.6 (gratis).
De …
Downloadbaar lesmateriaal (54)School/onderwijs