-
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
De positie van de kunstenaar en opdrachtgever: Audiovisueel lesmateriaal
In deze collectie vind je beeld- en geluidsfragmenten over kunstenaars en hun opdrachtgevers, samen met meer context en concrete lestips.
Deze collectie gaat dieper in op de gewijzigde positie van de kunstenaar en de rol van de opdrachtgevers. …
Video -
Het verhaal achter het kunstwerk: Audiovisueel lesmateriaal
In deze collectie vind je beeld- en geluidsfragmenten over verhalen achter kunst, samen met meer context en concrete lestips.
In deze collectie trachten we het verhaal achter het kunstwerk te achterhalen. Wat betekenen de symbolen op het …
Video -
Kunstvormen: Audiovisueel lesmateriaal
In deze collectie vind je beeld- en geluidsfragmenten over kunstvormen, samen met meer context en concrete lestips.
Wat is kunst? Om die vraag te beantwoorden overlopen we in deze collectie allerlei kunstdomeinen: beeldende kunst, …
Video -
Kunst is communicatie: Audiovisueel lesmateriaal
In deze collectie vind je beeld- en geluidsfragmenten over kunst als communicatie, samen met meer context en concrete lestips.
Kunst is een vorm van communicatie met een zender (de artiest), boodschap (het kunstwerk) en een ontvanger (de …
Video -
Maken van een ringpuzzel
Het lesmateriaal bood ik vroeger al aan. Hier zie je de oplossing voor de ringpuzzel. Ik maakte zelf een video om mijn leerlingen de kans te bieden om de oplossing zo dikwijls te bekijken als ze nodig hebben.
Het vervaardigen van deze puzzel …
VideoLeerkracht -
STEM integreren
In dit filmpje van ca. negentien minuten legt de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! uit hoe je optimaal STEM integreert in het secundair onderwijs.
Vragen die worden beantwoord:
- Op welke manier komt STEM aan bod in het curriculum na de …
VideoLeerkracht -
Virtual reality: Kolomboormachine
Dit filmpje geeft een impressie weer van de Virtual reality kolomboormachine app dat onze gamificator gemaakt heeft voor gebruik op de Oculus Quest.
Momenteel zijn we nog bezig met de fine-tuning maar binnenkort zal deze gratis beschikbaar …
Video (4)Directie -
Virtual Reality in TA Keerbergen
Een goed praktijkvoorbeeld van TA Keerbergen waar meerdere leerlingen tegelijk kunnen werken in Virtual Reality. Meer informatie in het filmpje rond de aanpak en de voordelen van hun werkwijze.
VideoLeerkracht -
Augmented Reality: COSMO onderzoek
Hier wordt Spatial AR uit het COSMO-onderzoek kort voorgesteld om een eerste indruk te geven van wat dit inhoudt en hoe wij het inzetten.
VideoLeerkracht -
Spatial Augmented Reality
In De Hoge Kouter Kortrijk, buitengewoon onderwijs, wordt Spatial Augmented Reality ingezet om leerlingen te ondersteunen bij assemblagetaken. De school participeert aan het COSMO-onderzoek waarbij de technologie verder op punt wordt gezet. Hoewel …
VideoLeerkracht -
Woodwize: Hout Vasthouden
Misschien hebt u al gehoord van het educatief project Hout Vasthouden - een initiatief van Woodwize - dat tot doel heeft om kinderen van het vijfde en het zesde leerjaar te laten kennismaken met de levenscyclus van hout, met aandacht voor alle …
Video (5)