-
Freepik Pikaso: Afbeeldingen creëren met AI
Met deze tool kan je afbeeldingen creëren met behulp van artificiële intelligentie. Je bepaalt zelf hoeveel AI-assistentie je nodig hebt.
Pikaso stelt je in staat om elke gewenste afbeelding te visualiseren en te schetsen via de …
WebsiteLeerkracht, Ander -
Juf Sandra: Lesideeën
Op deze website vind je o.a. volgende lesideeën:
- creatieve schrijflessen,
- knutsel- en tekenideeën;
- ideeën voor Vaderdag en Moederdag.
Website (6)Leerkracht -
Kiesraad in de klas
De Kiesraad is een Nederlandse serious game die toegespitst is op vier onderwerpen:
- ondermijnende criminaliteit
- sociale media
- cybercrime
- sexting
Elk onderwerp heeft een filmpje van maximaal tien minuten waarin een of meerdere dilemma’s …
WebsiteLeerkracht, Ander -
Maps.com: Kaarten over actuele onderwerpen
Maps.com verzamelt kaarten om de wereld beter te begrijpen. Ze prikkelen de verbeelding en bieden nieuwe perspectieven en horizonten aan.
WebsiteLeerkracht -
Dersekranda: Interactieve oefeningen in het Turks
Op deze Turkstalige website vind je tientallen oefeningen en educatieve games die je kan gebruiken in de klas. Je vindt er interactieve oefeningen voor lezen, wiskunde
Dit zijn allemaal mini-games gemaakt met de open source javascript code …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
De Creatieve Code
De Creatieve Code zet programmeren in als een creatieve tool en is tegelijkertijd een actieve manier om meer over kunst te weten te komen. Leerlingen leren bovendien kritisch te kijken naar technologie door er zelf mee aan de slag te gaan.
Samen …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
De Schaal van M: Slim op het internet
De meeste tien- tot twaalfjarigen hebben hun eerste stappen online al een tijdje achter de rug. Maar hoe mediawijs zijn ze? Weten ze wat een veilig wachtwoord is? Herkennen ze de reclame die hun favoriete influencer maakt? Reageren ze op een …
Website -
Geheugen en smart leren lezen
We onderscheiden een drietal types geheugen: het zintuiglijk geheugen, het kortetermijngeheugen of werkgeheugen en het langetermijngeheugen.
Bij leren lezen houden we ook best rekening met deze bevindingen. In de video proberen we dit belang op vrij …
VideoAnder -
P5.js: JavaScript voor creatief coderen
P5.js een JavScript client-side bibliotheek voor het creëren van grafische en interactieve ervaringen, gebaseerd op de kernprincipes van processing.
Het platform wil coderen toegankelijk en inclusief maken voor kunstenaars, ontwerpers, docenten, …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
De leukste kinderboeken: Lesbrieven, kleurplaten en spelletjes bij boeken
Op deze website kan je boeken zoeken op leeftijd en onderwerp.
Onder het tabblad onderwijs kan je lesbrieven, spelletjes en kleurplaten downloaden.
Website (6)Leerkracht, ICT-coördinator