-
Python in de wiskundeles
Bij het aanbrengen van een nieuw onderwerp in de wiskundeles wil je als leerkracht graag dat leerlingen begrijpen wat er gaande is. Door ze zelf te laten rekenen aan de hand van bevattelijke voorbeelden krijgen ze inzicht in de nieuwe …
Website -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Experiments with Google
Sinds 2009 hebben programmeurs duizenden verbazingwekkende experimenten ontwikkeld met Chrome, Android, AI, AR en meer.
Deze website toont projecten, samen met handige hulpmiddelen en bronnen, om anderen te inspireren om nieuwe experimenten te …
WebsiteLeerkracht -
TCICTAS: STEM-projecten
Gedurende een volledig schooljaar werken onze leerlingen aan een moderne stad. Ze mogen zelf projectvoorstellen indienen en zullen vervolgens in groepjes van twee geplaatst worden. Om dit project tot een goed eind te brengen, hebben ze …
Website (8)Leerkracht -
Wisc-Online: Amerikaanse leermiddelendatabank
Gratis lesmateriaal voor secundair onderwijs gemaakt door Amerikaanse leerkrachten: filmpjes, leerobjecten, screencasts, afbeeldingen …
Website (5)Leerkracht