-
Robots voor educatie: Smart
Bij Smartrobot.solutions geloven we er in dat er voor elke uitdaging een robot gebruikt kan worden. Of het nu gaat om een zorgrobot, een servicerobot in de horeca of een telepresencerobot op kantoor, er is altijd een robot voor jou.
Voor educatie …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
EV'nAR: Handleiding
EV'nAR is een AR-tool die je kan gebruiken op de Microsoft Hololens, smartphone en tablet. Met behulp van deze app kan de leerling via augmented reality kennis maken met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig.
Downloadbaar lesmateriaal -
Starten met VR in de klas: Infobundel
Deze bundel richt zich tot scholen die aan de slag willen gaan met Virtual Reality (VR) en meer specifiek met assemblagetaken in Virtual Reality. Je leest er o.a. over de geschiedenis van Virtual Reality en krijgt heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
App Inventor: Praktijkvoorbeelden
Een syllabus van ruim veertig pagina's om met App Inventor aan de slag te gaan.
Met een aantal praktijkvoorbeelden, die leerlingen kunnen aansporen om zelf te programmeren.Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Stappenplan en correctiesleutel bij Blockly Games
Op de website Blockly Games leer je stap voor stap programmeren.
In dit leermiddel vind je een stappenplan en correctiesleutels bij de spelletjes :
- doolhof,
- vogel,
- schildpad,
- film.
- muziek.
Downloadbaar lesmateriaal (16)Leerkracht -
Nettiquette - Explobots
Nettiquette is een samenvoeging van de woorden netwerk en etiquette. Het zijn normen met betrekking tot het gedrag op het internet en alles wat daarbij hoort zoals het gebruik van smartphone, e-mail, sociale media...
In dit document worden 31 van …
Downloadbaar lesmateriaal (47) -
Digitale activiteiten in het STEM-onderwijs: Taccle 2
TACCLE2 is een gids waarmee je je lessen kan verrijken en leren in je klas kan bevorderen. Het boek bevat zo’n honderd ICT-ideeën die zowel in wiskunde, wetenschappen en techniek kunnen worden gebruikt. Naast gedetailleerde …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Ander -
Makeymakey: Bestuur je computer met een banaan
De MakeyMakey is een een elektronisch bord waarmee je zowat alles omtovert tot een computerbesturing. Vervang je toetsenbord door een banaan en speel Pacman. Of gebruik je trap als piano! De MakeyMakey zet elektrische pulsen om in door de …
WebsiteSchool/onderwijs -
Afbeeldingen vectoriseren voor CAD
Indien je een afbeelding of scan wil gebruiken in een CAD-programma moet je enkele stappen doorlopen.
Deze handleiding legt dit stap voor stap uit voor het gebruik in Autocad.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Maker in het onderwijs: Jong geleerd 2.0
De Maker-beweging luidt een nieuw digitaal tijdperk in. In de Maker Movement gaat het
niet alleen om zoeken, delen en weten, maar ook om het zelf maken van fysieke dingen
met behulp van de jongste technologie.De publicatie bevat een achttal …
Downloadbaar lesmateriaal (10) -
CoderDojo: Tientallen handleidingen en didactisch materiaal om te leren programmeren
CoderDojo is een wereldwijde, door vrijwilligers geleide gemeenschap van gratis programmeerworkshops voor jongeren. CoderDojo organiseert met vrijwillgers gratis sessies om jongeren te leren programmeren. Een groot deel van het didactisch …
Downloadbaar lesmateriaal (35)Organisatie, firma, vzw -
Play Pauze Stop: Gezond beeldschermgebruik
Dit lespakket biedt informatie, testen en lesmateriaal rond gezond beeldschermgebruik op school en thuis. De praktijkervaringen en werkinstrumenten van de deelnemende scholen kunnen worden gedeeld met andere scholen.
Downloadbaar lesmateriaal (5)