-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw -
MyLens: Artificiële intelligentie maakt tijdslijnen
MyLens is een gratis artificieel intelligente tool om tijdlijnen over elk onderwerp te genereren.
De AI genereert een tijdlijn met belangrijke gebeurtenissen over het gevraagde onderwerp.Bekijk dit voorbeeld over de Eerste Wereldoorlog in …
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Fietsers en voetgangers in het verkeer
Kijkplaat over verkeersveiligheid voor zwakke weggebruikers.
- Wie is veilig in het verkeer? Klik op de duim omhoog.
- Wie is onveilig? Klik op de duim omlaag.
Interactieve oefening -
What Came first?: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening moet je telkens kiezen tussen twee elementen (een persoon, een ontdekking, een mijlpaal in de kunstwereld, een gebouw, een kunstwerk ... ) om zo te bepalen welk van de twee elementen het oudste is of al het …
Interactieve oefeningLeerkracht -
De cavia: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de cavia en tips om hem te verzorgen. Op het einde staan er vier online spelletjes:
- puzzel,
- memory,
- quiz,
- woordzoeker.
Interactieve oefening -
Het konijn: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over het konijn en hoe je het kan verzorgen. Op het einde staan er vier online spelletjes:
- puzzel,
- memory,
- quiz,
- woordzoeker.
Interactieve oefening -
StoryboardThat: Digitaal vertellen
Met StoryboardThat kan je op een snelle eenvoudige manier een strip of een sociaal (strip-)verhaal maken.
App of software (4)Leerkracht -
Als een vis in het water: Weetjes bij visvangst
Je speelt een quiz met enkele meerkeuzevragen over visvangst.
Kahoot!-quiz bij Zonneland 2 van 2019-2020, Als een vis in het water!
Interactieve oefeningLeerkracht -
Hoe lang blijft een coronavirus ergens op zitten?: Video met vragen
Deze interactieve oefeningen starten met een korte video van Universiteit van Vlaanderen (met Marc Van Ranst). In de daaropvolgende meerkeuzeoefeningen, sleepoefening en open vragen beantwoord je vragen over het voorkomen van contactbesmettingen.
Interactieve oefening (8)Organisatie, firma, vzw -
Kids Timer
Kids Timer is een timer die kinderen leert met tijd om te gaan en waarbij ze de ingestelde tijd zien verstrijken.
App of softwareLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
ArcGIS: Kaartgebruik
Met deze app kan je eigen kaarten maken en onder meer onderzoeksgegevens toevoegen. Je kunt uit verschillende kaarten en kaartlagen kiezen en je kan er ook afstanden en oppervlakten mee meten.
App of softwareDirectie