-
Universum: Escapegame
Help Elien de Alien naar de aarde te komen. Dit doe je door diverse raadsels en puzzels over ons heelal op te lossen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tinker ball: Spel
Met dit interactieve spel probeer je op verschillende manieren de bal in het doel te krijgen. Maak gebruik van blikjes, hockeystick, honkbalknuppel, veren... om het balletje op te vangen. Ontwerp en ontdek om tot de correcte oplossing te komen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Festo: Festo4Students
Festo ontwikkelt oplossingen voor automatisatie en voorziet technische opleidingen. Via hun didactische website stellen ze diverse leermiddelen ter beschikking zoals:
- oefenbundels,
- presentaties,
- kennisdossiers,
- leersystemen,
- software voor …
Website -
Digitale Methode: Digitale schoolboeken
Alles wat je met een klassiek schoolboek kan, versterkt met digitale mogelijkheden om leerstof flexibel, interactief, visueel aantrekkelijk én gedifferentieerd te brengen.
Website (13) -
Tandwielen: Begeleidend materiaal
Je krijgt een overzicht van terminologie met betrekking tot tandwielen, zoals:
- steek,
- richting,
- hoeksnelheid,
- overbrengingsverhouding,
- koppelmoment (torque).
Alle deze concepten worden uitgelegd met behulp van geïllustreerde voorbeelden.
Website -
Wet van Hooke: Demonstratie
Een applet in GeoGebra waarmee je de wet van Hooke kan demonstreren.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Vallende kogel: 3D-applet
Simulatie van een vallende kogel.
Een kogel kan van een vrij instelbare hoogte worden losgelaten. De tijd van loslaten tot het neerkomen op de tafel wordt gemeten.
Er is een keuze uit drie kogels met verschillende massa.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Verkenning van psychofarmaca: Definities
Vijfentwintig termen/definities over onderdelen van neuronen, prikkeloverdracht, neurotransmitters en verkenning van psychofarmaca.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Extremumprobleem: Visualisatie twee koorden (2)
Visualisatie van een extremumprobleem uit de fysica. Het probleem kan handmatig (evt. klassikaal) opgelost worden of met ICT.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Extremumprobleem: Visualisatie twee koorden (1)
Visualisatie van een extremumprobleem uit de fysica. Het probleem kan handmatig (evt. klassikaal) opgelost worden of met ICT.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Reagentlab: Ontmoetingsplek wetenschappen en technologie
ReaGent is een gedeelde werk- en ontmoetingsplek voor mensen met interesse in (bio)wetenschappen, duurzaamheid, onderwijs en technologie.
Als lid kan je gebruikmaken van de toestellen en de producten in het gedeelde labo. Dit is open …
WebsiteGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Open AGH: Poolse leermiddelendatabank
Op deze Poolse leermiddelensite vind je cursussen, testen, oefeningen, presentaties en simulaties voor verschillende vakken. De leermiddelen zijn gemaakt door leerkrachten of door studenten van de universiteit.
De site richt zich vooral op de …
WebsiteLeerkracht