-
De Olympische Spelen: Leerpad
Leerpad met verschillende opdrachten over de Olympische Spelen in Parijs.
- Tekst met vragen over de Olympische Spelen in de klassieke oudheid.
- Tekst met vragen over het ontstaan van de moderne Olympische Spelen.
- Matchingsoefening 1: verbind …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Typeles online
Typeles online is een gratis typecursus voor jong en oud. Je leert blind typen met 10 vingers. Er zijn verschillende toetsenbordindelingen en kleurschema's ter beschikking.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, Ander -
Universum: Escapegame
Help Elien de Alien naar de aarde te komen. Dit doe je door diverse raadsels en puzzels over ons heelal op te lossen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
EDUbox Migratie: Interactieve video
De interactieve video over migratie is bestemd voor leerlingen uit het secundair onderwijs. Zij kunnen deze les individueel en op een moment naar keuze volgen. Journalist Marjan Temmerman neemt de leerlingen op sleeptouw om hen op een correcte en …
Interactieve oefening -
Racistische en filosofische oorzaken van de Tweede Wereldoorlog
Les over de vraag waar de racistische en filosofische ideeën van Hitler-Duitsland vandaan kwamen. A.d.h.v. teksten en filmpjes maak je kennis met de visie van Hitler.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Wegwijs in de ruimte: Webquest
Via deze webquest ontdek je allerlei weetjes over de ruimte. Door de QR-code te scannen kom je op Genial.ly terecht. Hier vind je alle info die nodig is om de vragen in het onderzoeksboekje op te lossen.
Je komt meer te weten over volgende …
Interactieve oefening (54)Leerkracht, ICT-coördinator -
Communisme, opkomst en ondergang van een ideologie
Leer meer over Karl Marx en de opkomst en het einde van het communisme in Europa.
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Bevrijd Albert Einstein: Eduscape over energie
Albert Einstein is opgepakt door de geheime politie. Jij kan hem bevrijden door de code te kraken. Los vragen op over energie, batterijen en stroomkringen en krijg zo telkens een stukje van de code.
Deze opdracht sluit aan bij thema 3 (machtig …
Interactieve oefening (15)Leerkracht -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw