-
Python in de wiskundeles
Bij het aanbrengen van een nieuw onderwerp in de wiskundeles wil je als leerkracht graag dat leerlingen begrijpen wat er gaande is. Door ze zelf te laten rekenen aan de hand van bevattelijke voorbeelden krijgen ze inzicht in de nieuwe …
Website -
Scholieren: Videoplatform
Op dit videoplatform vind je instructiefilmpjes over veel onderwerpen uit diverse schoolvakken zoals wiskunde, economie, Latijn, natuurkunde, aardrijkskunde ...
Website -
AI Op School: Projectsite
Artificiële intelligentie (AI) komt volop aan bod in de media. AI-systemen dringen dan ook meer en meer onze wereld binnen. Daarbij hoor je het vaak hebben over thema’s zoals:
- chatbots;
- zelfrijdende auto’s;
- virtuele assistenten; …
Website -
ecoCEO: Online game en lesmateriaal over circulaire economie
EcoCEO is een educatief spel dat leerlingen wegwijs maakt in de circulaire economie.
Het doel van het ecoCEO-spel is om studenten te informeren over de uitdagingen die zich voordoen op vlak van beschikbaarheid en eindigheid van grondstoffen, en over …
Website (4) -
Brightlab E-Classroom
E-classroom is het digitaal platform van Brightlab dat projecten modulair en in een blended learning formaat aanbiedt.
Deze vorm van didactiek combineert zelfstandig online leren met een klassikaal doe- en leerproces voor leerkrachten en …
Website -
Ladies@Science: STEM-project
Laat meisjes kennismaken met fysica, chemie, wiskunde, geologie en informatica, en met vrouwelijke professionals uit deze disciplines.
Downloadbaar lesmateriaal -
STEM voor Leerkrachten: Gestructureerd aanbod
STEM is in, en met goede redenen. Maar als leerkracht of directie is het niet vanzelfsprekend tussen de bomen het bos te zien.
Daarom hebben we vanuit de STEM-coördinatie voor de Associatie KU Leuven een gestructureerd aanbod samengesteld …
Website (9) -
Energietransitiemodel: Toekomst van energie
Deze website daagt leerlingen uit om in een spelvorm energie te beheren in de toekomst.
Zij kunnen hiervoor aan de slag met drie verschillende versies:
- Light: speelduur van vijf minuten en twaalf beschikbare parameters.
- Professional: speelduur van …
Website (4) -
Usolv-it: Interactief oefenplatform
Usolv-it is een onafhankelijk oefen-, toets- en inspiratieplatform ten dienste van leerkrachten en docenten.
Op het usolv-it-platform staan duizenden meerkeuze-oefeningen, telkens voorzien van uitgewerkte modeloplossingen en rijke metadata, ter …
Website