-
Python in de wiskundeles
Bij het aanbrengen van een nieuw onderwerp in de wiskundeles wil je als leerkracht graag dat leerlingen begrijpen wat er gaande is. Door ze zelf te laten rekenen aan de hand van bevattelijke voorbeelden krijgen ze inzicht in de nieuwe …
Website -
Filterbubble: Zelftest
Met deze Engelstalige, Franstalige of Duitstalige interactieve test kunnen leerlingen nagaan in hoeverre ze gevangen zit in hun eigen filterbubbel. Door antwoord te geven op de vragen die worden gesteld, krijgen ze suggesties en leren ze begrijpen …
Website (3)Leerkracht, Ander -
Le Livre Scolaire: Online handboeken
Le Livre Scolaire is een Franse uitgever die zijn boeken gratis ter consultatie beschikbaar stelt. Zeer handig voor alle vakken, onder andere voor illustraties, maar vooral voor taalleerkrachten.
Hun eigen audio's kan je meestal gratis …
WebsiteLeerkracht -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Experiments with Google
Sinds 2009 hebben programmeurs duizenden verbazingwekkende experimenten ontwikkeld met Chrome, Android, AI, AR en meer.
Deze website toont projecten, samen met handige hulpmiddelen en bronnen, om anderen te inspireren om nieuwe experimenten te …
WebsiteLeerkracht -
Wisc-Online: Amerikaanse leermiddelendatabank
Gratis lesmateriaal voor secundair onderwijs gemaakt door Amerikaanse leerkrachten: filmpjes, leerobjecten, screencasts, afbeeldingen …
Website (5)Leerkracht