-
Experience AI, de opwinding van AI in jouw klas: Educatief programma over AI
Experience AI is een educatief programma dat geavanceerde bronnen biedt over kunstmatige intelligentie en machinaal leren voor docenten en leerlingen. Het programma is ontwikkeld in samenwerking met de Raspberry Pi Foundation en Google …
WebsiteNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Whadda: Ontwikkel je STEM- en programmeervaardigheden
Whadda biedt de makersgemeenschap doe-het-zelf-elektronica en apparatuur om ideeën tot leven te brengen! Doe mee met onze zoektocht om meer te leren over elektronica, programmeren, mechanica en meer nuttige vaardigheden! Laat je inspireren …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Robots voor educatie: Smart
Bij Smartrobot.solutions geloven we er in dat er voor elke uitdaging een robot gebruikt kan worden. Of het nu gaat om een zorgrobot, een servicerobot in de horeca of een telepresencerobot op kantoor, er is altijd een robot voor jou.
Voor educatie …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Innovate to Educate
Website met onder andere een blog en video's over nieuwe technologie die je kan gebruiken in je klas.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Vergroot jouw technische vaardigheden met Google
Of je nu nieuw bent in de informatica of een ervaren programmeur bent, hier vind je de Tech Dev Guide van Google.
Google heeft zorgvuldig materiaal uit verschillende bronnen samengesteld, waaronder enkele gemaakt door Google, die je kan gebruiken om …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Migratie: Mexico - Zone 4
Deze BookWidget helpt je om de leerstof over migratie in de VS vanuit Mexico in te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Playground AI: Online AI-beeldgenerator
Playground AI is een online AI-beeldgenerator waarmee je aan de hand van tekstuele aanwijzingen of prompts en kunstmatige intelligentie nieuwe afbeeldingen genereert of bestaande afbeeldingen bewerkt.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Kraak de code: Kerstopdracht
Door de verschillende BookWidgets, verspreid over de tekening, op te lossen vinden de leerlingen een code aan de hand van de verkregen feedback.
De oefeningen behandelen de onderdelen:- lengtematen herleiden;
- oppervlakte;
- omtrek; …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Grafiek van een functie opbouwen: GeoGebra applet
Wat is de grafiek van een functie? Hoe wordt die opgebouwd?
Je geeft een functievoorschrift in, kiest x-waarden en ziet meteen de bijhorende y-waarden berekend worden. Vervolgens kan je het punt (x,y) van de grafiek laten tekenen.Interactieve oefeningLeerkracht -
Verwante hoeken: Visueel hulpmiddel
Met deze interactieve eenheidscirkel kunnen de leerlingen de goniometrische getallen van verwante hoeken in de andere kwadranten visueel maken. Dat kan hen helpen om goniometrische uitdrukkingen te vereenvoudigen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Goniometrische getallen in de eenheidscirkel: GeoGebra applet
Dit interactief hulpmiddel kan gebruikt worden om te tonen waar de sinus, cosinus, tangens en cotangens van een hoek kunnen afgelezen worden op de goniometrische cirkel.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Flowgorithm: Leer programmeren
Deze online cursus biedt een introductie tot programmeren door middel van basisconcepten zoals algoritmes, variabelen, loops, condities en functies, zonder het gebruik van een specifieke programmeertaal. In plaats daarvan maakt het gebruik van …
Interactieve oefening (3)Leerkracht