-
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Arduino Science Journal: Experimenten meten
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke experimenten meten.
App of softwareLeerkracht -
Fizziq: Wetenschappelijke metingen
Met deze app kan je met behulp van je smartphone of tablet wetenschappelijke data meten. De meetresultaten worden in een tabel of grafiek geplaatst en zijn exporteerbaar.
App of softwareLeerkracht -
Festo: Festo4Students
Festo ontwikkelt oplossingen voor automatisatie en voorziet technische opleidingen. Via hun didactische website stellen ze diverse leermiddelen ter beschikking zoals:
- oefenbundels,
- presentaties,
- kennisdossiers,
- leersystemen,
- software voor …
Website -
Repair café: Hersteller voor de klas
Tips om met je klas op bezoek te gaan bij een Repair Café of een professionele hersteller in de buurt. Of om eventueel een hersteller uit te nodigen in de klas.
Tijdens zo’n bezoek of klasgesprek ontdekken leerlingen wat vrijwillige …
Downloadbaar lesmateriaal -
Digitale Methode: Digitale schoolboeken
Alles wat je met een klassiek schoolboek kan, versterkt met digitale mogelijkheden om leerstof flexibel, interactief, visueel aantrekkelijk én gedifferentieerd te brengen.
Website (13) -
Tandwielen: Begeleidend materiaal
Je krijgt een overzicht van terminologie met betrekking tot tandwielen, zoals:
- steek,
- richting,
- hoeksnelheid,
- overbrengingsverhouding,
- koppelmoment (torque).
Alle deze concepten worden uitgelegd met behulp van geïllustreerde voorbeelden.
Website -
Improvisation for all!: Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs
Het onderzoek Improvisation for all! Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs peilt naar de ervaringen van leerlingen (n=1282) uit het secundair onderwijs met een les collectieve vrije improvisatie.
Naast de …Artikel -
Fysica leerlab: Virtual reality
Fysica leerlab in virtual reality om leerlingen te leren werken met de reflectie van licht (de wet van Snellius).
App of softwareLeerkracht -
Escape The Lab: Virtuele escaperoom
Virtual Reality ervaring waarbij je met realistische chemische experimenten ontsnapt uit de escaperoom.
App of softwareLeerkracht -
Chemie: Moleculen in 3D
In 3D met moleculen en elementen experimenteren: je kan observeren en reacties uitlokken. Synthetiseren van moleculen en ontdekken van macromolecules in Virtual Reality.
App of softwareLeerkracht -
LabTrainingVR: Praktijkoefeningen in VR
Praktijkoefeningen in Virtual Reality rond het opzetten van een laboratorium. Je kan leren hoe je veilig werkt, hoe je correct opruimt, hoe je algemeen werk uitvoert, hoe je materiaal veilig verwijdert, ontsmet en je kan ook noodprocedures …
App of softwareLeerkracht