-
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Space for Kids
Kinderen ontdekken de ruimte op de kinderwebsite van het European Space Agency.
Op de spelletjespagina staan heel wat educatieve games en spelletjes waarmee leerlingen meer ontdekken over de ruimte.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Schuifmaat: Simulatie
Met behulp van deze simulatie kan je het meten met behulp van een schuifmaat klassikaal demonstreren. Via het keuzemenu kan je de instellingen van je schuifmaat aanpassen.
WebsiteLeerkracht -
Kletsborden: Online spel
Kletsborden is een spel om écht contact te maken met elkaar. Iedereen kan meedoen, op zijn of haar eigen manier. Aan de hand van vraagkaarten, fotokaarten, opdrachtkaarten en aanvulkaarten ga je met elkaar in dialoog. De deelnemers delen …
Interactieve oefening (6)Leerkracht, Ander -
Huis van Erasmus: Lessen burgerschap
Huis van Erasmus, is een groep van vrijwilligers, die het gedachtegoed, de ideeën en idealen van Erasmus voor een vreedzame en verdraagzame samenleving wil uitdragen door een concrete, eigentijdse invulling aan het gedachtegoed van Erasmus te …
WebsiteLeerkracht, Ander -
Cyberrijbewijs: Vergroot de digitale weerbaarheid van jouw klas
Mijn Cyberrijbewijs is een gratis lesprogramma dat bijdraagt aan de digitale weerbaarheid van leerlingen uit groep 7 en 8 van het primair onderwijs. Aan de hand van illustrerende thema’s zoals online hate speech, online fraude, doxing, …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Djemana, de arendssaga en gedichtenbundels: Gratis e-boeken
Ben je op zoek naar jezelf?
…
Welkom in de wereld van Djemana, de arend.
Deze vierdelige, licht spirituele fabel legt de maatschappij en jouw ziel bloot.
De gedichten schoppen en zalven om jezelf te ontdekken.
Zij vertellen wie je werkelijk bent.WebsiteAndere functie -
AI in de kunst: STEM-project
Kunnen we kunst maken met artificiële intelligentie? Leerlingen uit de tweede en derde graad (secundair onderwijs) leven zich creatief uit met AI en reflecteren over het resultaat. Is dit kunst? Ook ontdekken ze hoe AI ons cultureel erfgoed …
Website -
Edu-games: Werkbladgenerator
Op deze Engelstalige website vind je letter games, word games, sentence games, math games, board games en online games.
App of software (5)Leerkracht -
CiSTEM²: Samenwerkingsplatform
CiSTEM² is een Engelstalig online platform waarop STEM-leerkrachten met verschillende achtergronden samen kunnen werken aan geïntegreerde STEM-projecten. Dit platform vertrekt vanuit de eindtermen en een reële uitdagingen, die …
WebsiteAndere functie -
Les médias en jeux: 80 fiches
Tachtig Franstalige fiches met kleine opdrachtjes met de bedoeling om de media (kranten, foto's, video, (teken)film) hun taal, hun context, hun effecten beter te begrijpen. Bij elke fiche krijg je wat uitleg hoe je te werk gaat en welk materiaal …
WebsiteLeerkracht, Ander -
LanguageGuide: Leer een taal
Op deze website kunnen leerlingen woordjes leren en oefenen in een andere taal rond een bepaald thema, ondersteund door afbeeldingen. De audio werd ingesproken door een een native speaker.
Beschikbare talen:
- Engels (US en UK), …
Website (6)Leerkracht