-
OpenGuessr: Koppel de foto aan de juiste locatie
OpenGuessr is een spel waarbij je een foto te zien krijgt van een bepaalde locatie. Klik op de kaart om aan te geven waar de locatie zich bevindt. Wie kan de locatie het meest exact bepalen?
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Maps.com: Kaarten over actuele onderwerpen
Maps.com verzamelt kaarten om de wereld beter te begrijpen. Ze prikkelen de verbeelding en bieden nieuwe perspectieven en horizonten aan.
WebsiteLeerkracht -
Huis van Erasmus: Lessen burgerschap
Huis van Erasmus, is een groep van vrijwilligers, die het gedachtegoed, de ideeën en idealen van Erasmus voor een vreedzame en verdraagzame samenleving wil uitdragen door een concrete, eigentijdse invulling aan het gedachtegoed van Erasmus te …
WebsiteLeerkracht, Ander -
Beeldende vorming Broklede: Inspiratie en voorbeeldlessen
Op deze website vind je leuke lesideeën voor beeldende vorming met inspiratie, voorbeeldlessen en werkjes van leerlingen. Een greep uit het aanbod:
- zelf een etui maken met bijpassend lettertype;
- een portret tekenen;
- een opdracht rond …
Website (4)School/onderwijs -
Djemana, de arendssaga en gedichtenbundels: Gratis e-boeken
Ben je op zoek naar jezelf?
…
Welkom in de wereld van Djemana, de arend.
Deze vierdelige, licht spirituele fabel legt de maatschappij en jouw ziel bloot.
De gedichten schoppen en zalven om jezelf te ontdekken.
Zij vertellen wie je werkelijk bent.WebsiteAndere functie -
AI in de kunst: STEM-project
Kunnen we kunst maken met artificiële intelligentie? Leerlingen uit de tweede en derde graad (secundair onderwijs) leven zich creatief uit met AI en reflecteren over het resultaat. Is dit kunst? Ook ontdekken ze hoe AI ons cultureel erfgoed …
Website -
CiSTEM²: Samenwerkingsplatform
CiSTEM² is een Engelstalig online platform waarop STEM-leerkrachten met verschillende achtergronden samen kunnen werken aan geïntegreerde STEM-projecten. Dit platform vertrekt vanuit de eindtermen en een reële uitdagingen, die …
WebsiteAndere functie -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Kickwise: Reflecteren over alcohol- en druggebruik
Deze online tool kan ingezet worden om met jongeren te reflecteren over alcohol- en druggebruik. Er zijn vier onderdelen:
- De drugspiramide: In welke fase van middelengebruik zit je zelf?
- De drugsbalans Wat zijn jouw voor- en nadelen?
- De …
Website (8)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Visible Learning: John Hatties theorie
Website met achtergrondinformatie over John Hattie's meta-studies i.v.m. zichtbaar leren en de impact die leraars op het leren van leerlingen kunnen hebben.
WebsiteLeerkracht -
CK-12 Foundation: Online leermateriaal
Online en op eigen tempo studeren met geïntegreerd visueel leermateriaal.
Website (3)Leerkracht -
Europa: Educatief materiaal
Ben je leerkracht? Bestel één van de gratis publicaties over Europa voor jouw klas en haal het op in het provinciehuis Vlaams Brabant of in het PIVO Asse (op vraag).
Je kan het materiaal ook downloaden:
- kleurboekjes,
- kaart …
Website (5)