-
Dialoog over de toekomst van radioactief afval
Deze website gaat over het veilige beheer op lange termijn van radioactief afval, met een focus op diepe of geologische berging. Belanghebbenden, waaronder het maatschappelijk middenveld, burgers, jongeren en institutionele actoren, worden actief …
Website -
Python in de wiskundeles
Bij het aanbrengen van een nieuw onderwerp in de wiskundeles wil je als leerkracht graag dat leerlingen begrijpen wat er gaande is. Door ze zelf te laten rekenen aan de hand van bevattelijke voorbeelden krijgen ze inzicht in de nieuwe …
Website -
Pasen: Themapagina
Een webpagina met online materialen rond Pasen:
- puzzel,
- memory,
- eitjes tellen,
- galgje,
- gekleurde eitjes zoeken,
- verschillen zoeken ...
Website (4) -
Valentijn: Themapagina
Een webpagina met online materialen in thema van valentijn:
- online spelletjes (sudoku, memory, puzzel, woordzoeker, sorteeroefening);
- lees- en luisterteksten (verliefd zijn, liefdesverdriet);
- kleurplaat;
- tellen tot 10 ...
Website (5) -
Kerstmis: Themapagina
Een webpagina met online materialen in thema van Kerstmis:
- online spelletjes (schaduwfiguren, sudoku, memory ...);
- knutselen (kerstbal, kerstkaarten ...);
- rekenoefeningen;
- koken ...
Website (13) -
Scholieren: Videoplatform
Op dit videoplatform vind je instructiefilmpjes over veel onderwerpen uit diverse schoolvakken zoals wiskunde, economie, Latijn, natuurkunde, aardrijkskunde ...
Website -
AI Op School: Projectsite
Artificiële intelligentie (AI) komt volop aan bod in de media. AI-systemen dringen dan ook meer en meer onze wereld binnen. Daarbij hoor je het vaak hebben over thema’s zoals:
- chatbots;
- zelfrijdende auto’s;
- virtuele assistenten; …
Website -
VEXcode VR - Hour of Code: Schoonmaken van koraalriffen
In deze activiteit programmeren leerlingen de VR oceaanreinigingsrobot om zo veel mogelijk afval te verzamelen en te verwijderen van de bodem van het Mangrove rif. …
Website -
4-elements: Erasmusproject
Four Elements is een Erasmus + KA204-project dat als doel heeft om de cultuur en het erfgoed van de Europese Unie toegankelijker te maken. Het is bedoeld om leraren te vormen die werken met volwassenen, om ze in staat te stellen taalkundige en …
Website -
ecoCEO: Online game en lesmateriaal over circulaire economie
EcoCEO is een educatief spel dat leerlingen wegwijs maakt in de circulaire economie.
Het doel van het ecoCEO-spel is om studenten te informeren over de uitdagingen die zich voordoen op vlak van beschikbaarheid en eindigheid van grondstoffen, en over …
Website (4) -
Brightlab E-Classroom
E-classroom is het digitaal platform van Brightlab dat projecten modulair en in een blended learning formaat aanbiedt.
Deze vorm van didactiek combineert zelfstandig online leren met een klassikaal doe- en leerproces voor leerkrachten en …
Website -
iSTEM met de i van interactie
Binnen de cel iSTEM inkleuren leggen ze de nadruk op integratie van STEM-leerinhouden over de verschillende STEM-disciplines heen. Deze bestaan op school vaak volledig los van elkaar waardoor veel waardevolle linken tussen de vakken ontbreken en …
Website