-
Maps.com: Kaarten over actuele onderwerpen
Maps.com verzamelt kaarten om de wereld beter te begrijpen. Ze prikkelen de verbeelding en bieden nieuwe perspectieven en horizonten aan.
WebsiteLeerkracht -
Groepsspellen: Hersenkrakers en puzzels voor jong en oud
Op deze site vind je een verzameling hersenkrakers, puzzels, rebussen, droedels, breinbrekers, raadsels, tongbrekers, anagrammen, 24 games, quizvragen en woordgrappen.
WebsiteLeerkracht -
Wordle voor Klassieke Talen: Educatief spel
Verrijk uw lessen met Latijnse Wordle, een kleine alternatieve twist op een educatief spel voor leerlingen en docenten. Ontdek dagelijks nieuwe Latijnse woorden, personaliseer uw 'woord van de dag' en leer zo al spelend bij.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Breng de Chimaera en AI in jouw klas!
Artikel over een lesproject waarbij kennis wordt gemaakt met de Griekse held Bellerophon, zijn vliegend paard Pegasus en de verschrikkelijke Chimaera. Griekse mythes worden zo gecombineerd met artistieke vorming en artificiële intelligentie …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
AI in de kunst: STEM-project
Kunnen we kunst maken met artificiële intelligentie? Leerlingen uit de tweede en derde graad (secundair onderwijs) leven zich creatief uit met AI en reflecteren over het resultaat. Is dit kunst? Ook ontdekken ze hoe AI ons cultureel erfgoed …
Website -
Edu-games: Werkbladgenerator
Op deze Engelstalige website vind je letter games, word games, sentence games, math games, board games en online games.
App of software (5)Leerkracht -
Artificiële intelligentie en Oudgrieks: Projectomschrijving
Artikel over een project dat werd ontwikkeld om een brug te slaan tussen de klassieke talen en moderne computertechnieken en programmeertalen, waarbij een inleiding wordt gegeven in de wereld van artificiële intelligentie en wat de …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Breng Tacitus tot leven met AI
Artikel over een project rond AI-technologie, een samenwerking tussen de UGent en het Sint-Lievenscollege, waar een brug werd geslagen tussen twee ogenschijnlijke tegenpolen: klassieke talen en programmeertalen. In dit project kan je je kennis van …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Latijn en Game Design: Project Nicolai Klimii
Latijn en programmeren, het lijken schijnbare tegenpolen die je niet meteen in dezelfde context zou gebruiken. Dit gameproject, dat een samenwerking vormt tussen de Educatieve Master UGent en het Sint-Lievenscollege bewijst het tegendeel. Door een …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
GameMeester: Educatieve spelletjes
Op de website van GameMeester vind je volgende spelletjes:
- muisvaardigheden oefenen;
- app om Latijnse verbuigingen te oefenen;
- app om spelling te oefenen;
- app rond letterherkenning;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Mathigon: Visueel wiskundig materiaal
Website met materiaal om wiskunde uit het dagelijkse leven visueel te maken.
De website bestaat uit verschillende onderdelen:
- cursussen: (momenteel nog maar een beperkt aanbod aan) uitgewerkte leerpaden voor bepaalde wiskundige onderwerpen, die …
Website (7)Leerkracht -
STEM Support
Doordat er nu veel aandacht wordt besteed aan STEM-vakken in het onderwijs, merken we dat er veel nood aan ondersteuning is voor deze projecten. Wij willen dus aan de hand van deze website en gepersonaliseerd advies leerkrachten/scholen helpen …
Website (5)Leerkracht