-
De Olympische Spelen: Leerpad
Leerpad met verschillende opdrachten over de Olympische Spelen in Parijs.
- Tekst met vragen over de Olympische Spelen in de klassieke oudheid.
- Tekst met vragen over het ontstaan van de moderne Olympische Spelen.
- Matchingsoefening 1: verbind …
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Typeles online
Typeles online is een gratis typecursus voor jong en oud. Je leert blind typen met 10 vingers. Er zijn verschillende toetsenbordindelingen en kleurschema's ter beschikking.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht, Ander -
Algemene economie: Webquest - Lift 5
De begrippen bij de eerste vijf levels van het eerste thema zijn in te oefenen via flashcards. Je vindt in deze webquest ook een kruiswoordraadsel en het spel galgje over deze begrippen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Bedrijfskolom: Leerpad
Dit leerpad vertrekt vanuit de leefwereld van de leerlingen en legt gaandeweg het begrip 'de bedrijfskolom' uit. Op het einde volgt een quiz om de leerinhouden te testen.
Interactieve oefening (5)Student (lerarenopleiding) -
The Blood Typing Game: Leerpad
Met dit spel leer je alles over bloedgroepen, bloedtransfusies ...
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Soorten ondernemingsvormen: Webquest - Markt 3
Webquest gemaakt in BookWidgets in verband met soorten ondernemingsvormen.
De webquest bestaat uit vier onderdelen:
- verschil rechtspersoon - natuurlijk persoon (theorie);
- soorten ondernemingsvormen (theorie);
- kruiswoordraadsel (toepassing); …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Wegwijs in de ruimte: Webquest
Via deze webquest ontdek je allerlei weetjes over de ruimte. Door de QR-code te scannen kom je op Genial.ly terecht. Hier vind je alle info die nodig is om de vragen in het onderzoeksboekje op te lossen.
Je komt meer te weten over volgende …
Interactieve oefening (54)Leerkracht, ICT-coördinator -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw