-
Het kunstlab van M: De digitale kunstklas
Het kunstlab van M is een participatief platform. Het wil de blik van leerlingen verruimen en ze creatief en kritisch met beelden laten omgaan, ondersteund door artificiële intelligentie (AI).
Leerlingen leren kijken naar kunst in het …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Organisatie en Logistiek: Leerpad
In dit leerpad oefen je volgende leerstof rond het logistieke proces van goederen:
- veiligheid en ergonomie;
- (interne) transportmiddelen;
- signalisatie en stapeling;
- klaarmaken voor verzending.
Interactieve oefening (5)Andere functie -
Magisch trio: Video
Video waarin uitgelegd wordt hoe je gemakkelijk woordenlijsten aanmaakt in Quizlet vanuit Google Translate en Google Spreadsheet.
VideoAndere functie -
Calepino: Handleiding om woorden toe te voegen
Calepino is een app om zelf een woordenboek bij te houden op de smartphone. Het gebruik is heel intuïtief, maar leerlingen of cursisten hebben er de eerste keer soms nog wat moeite mee. Dit document is een gebruiksaanwijzing over hoe woorden …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Organisatie, firma, vzw -
Afschrijvingstabel: Oefeningen
In dit leermiddel kan je twee oefeningen terugvinden op het afschrijven van materiële vaste activa.
Downloadbaar lesmateriaalStudent (niet lerarenopleiding) -
Wat doet een computerwetenschapper?: Introductie op informatica
De lesfiche legt het concept van informatica en uit. Leerlingen leren ook wat een computerwetenschapper doet.
Wanneer de meeste mensen aan informatica denken, stellen ze zich over het algemeen programmeren voor. Vaak gaan ze ervan uit dat …Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Labelinfo: Gids voor duurzaamheidslabels en duurzame producten
Welke grondstoffen liggen aan de basis van onze producten? Op welke manier worden onze verbruiksgoederen geproduceerd? Is er aandacht voor het milieu? Hoe verlopen de arbeidsomstandigheden? Worden arbeiders voldoende betaald?
Deze website is jouw …WebsiteStudent (niet lerarenopleiding) -
Branche- en productkennis: Taak
Taak branchestudie: branche- en productkennis:
Aan de hand van een gekozen winkel uit branche:
- branchekennis:
- voorstelling van de branchewinkel;
- potentiële klanten;
- concurrenten;
- nieuwigheden, modetrends,... op de markt.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Inburgering - branchekennis: