-
Paint With Music: Google Arts & Culture Experiments
Aan de hand van deze interactieve oefening kan je tekeningen maken die worden ingezet in muziekfragmenten. Je gebruikt een penseelstreek om de muziek te tekenen.
Je kan kiezen tussen vier verschillende werelden waarin je gaat tekenen:
…Interactieve oefening (5)Leerkracht -
De leeskalender van Iedereen Leest
Met deze leeskalender wordt jouw volgende schooljaar een leesfeest. Van september tot augustus vind je er alle belangrijke literaire data en leesbevorderingscampagnes en boekentips bij themadagen voor verschillende leeftijden tot 18 jaar. Een …
Fysiek materiaal -
The Bézier Game: Oefenen met de pen-tool
Internetspelletje waarmee je de beruchte pen-tool van Adobe en de beroemde Bézier-curven kunt oefenen. De Bézier-curve is een parametrische curve die wordt gebruikt in computergraphics en programma's zoals Adobe Photoshop en …
Interactieve oefeningICT-coördinator, Systeembeheerder -
Citymap BXL: Interactieve kaart
Studenten orthopedagogie gingen voor Axcent op zoek naar de levensbeschouwelijke diversiteit in Brussel. Ze maakten deze interactieve kaart. Vul jij ze mee aan?
Deze kaart is een gratis online tool die door iedereen kan worden ingevuld en aangevuld. …
Interactieve oefening -
Can you fix it: Serious game
Bekijk deze filmpjes over liefde en relaties. Bepaal mee hoe de situatie voor de jongere afloopt. Druk op een knop als je vindt dat er moet ingegrepen worden. Afhankelijk van het moment en de snelheid waarmee je ingrijpt, verdien je meer of minder …
Interactieve oefening (8)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Play a Kandinsky: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je experimenteren met muziek aan de hand van kleuren en vormen binnen de werken van Kandinsky. Hoe zou het zijn als je, net als Kandinsky bij elke kleur of vorm een geluid of muziekfragment zou horen?
De …
Interactieve oefening (12)Leerkracht -
What Came first?: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening moet je telkens kiezen tussen twee elementen (een persoon, een ontdekking, een mijlpaal in de kunstwereld, een gebouw, een kunstwerk ... ) om zo te bepalen welk van de twee elementen het oudste is of al het …
Interactieve oefeningLeerkracht -
3D-letters tekenen: Stappenplan
Een visueel stappenplan om letters in 3D te tekenen.
Beeld (45)Leerkracht -
Vluchtelingen: Interactief pad
Deze vluchtelingentest is een interactief project over de vluchtelingenproblematiek. Het interactief pad wil je iets laten beleven van wat een vluchteling meemaakt. Leer onderweg over lastige keuzes die gemaakt moeten worden, grenscontroles en …
Interactieve oefening (9)Leerkracht, Ander -
Farmony: Serious game over duurzame landbouw
Farmony is een serious game die je in de huid laat kruipen van een Vlaamse land- of tuinbouwer. Run je bedrijf en ontdek hoe de Vlaamse landbouw steeds duurzamer wordt.
Het is een spelconcept om duurzaamheid concreet en in al zijn facetten aan bod …
App of software (3)Ander -
My life as a refugee: In het hoofd van de vluchteling
Aan de hand van deze app kunnen jongeren zich verplaatsen in de rol van een vluchteling van hun leeftijd. Hiervoor selecteren ze een personage dat moet vluchten, waarbij ze telkens moeten bepalen welke keuze de vluchteling moet maken. Neemt hij …
App of software (4)Directie -
Algodoo: Fysica creëren
Algodoo als opvolger van Phun biedt de mogelijkheid objecten te tekenen en te manipuleren, waaraan je fysische eigenschappen kan koppelen. Zo kan je onder andere objecten rollen, schuiven, onderwerpen aan de zwaartekracht.
Met Algodoo …
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, …