-
EV'nAR: Handleiding
EV'nAR is een AR-tool die je kan gebruiken op de Microsoft Hololens, smartphone en tablet. Met behulp van deze app kan de leerling via augmented reality kennis maken met een elektrisch voertuig en een waterstofvoertuig.
Downloadbaar lesmateriaal -
De metrogids wereldwijd: Ozobot lesplan
In deze les maken de leerlingen kennis met de metrolijnen van twaalf bekende steden. Zo leren ze zichzelf oriënteren op een metrokaart en de juiste route erop traceren. Daarnaast moeten ze de kleurcodes toepassen zodat de Ozobot hun route kan …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Nomofobietest: Verslaafd aan je smartphone? - Explobots
Aan de hand van dit werkblaadje kunnen de leerlingen een nomofobietest afleggen om zo te ontdekken of ze verslaafd zijn aan hun smartphone of niet.
Downloadbaar lesmateriaal (9) -
Gezondheid: Apps en digitale toepassingen
Deze uitgebreide cursus gaat over het gebruik van apps en digitale toepassingen die allemaal met het thema gezondheid te maken te hebben. Volgende onderwerpen komen aan bod:
- voeding,
- beweging,
- medicijnen,
- dokter,
- EHBO, …
Downloadbaar lesmateriaal (20)Leerkracht -
Betrokkenheid verhogen met vragenlijst of stellingenspel: Lesfiche 8.2
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (7)Leerkracht -
Reclame herkennen: Lesfiche 3.9
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht -
Aansluiten bij de leefwereld met fragmenten uit games: Lesfiche 3.6
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Keuzes en dilemma's in Wereldoorlog I: Lesfiche 3.4
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (10)Leerkracht -
De school(omgeving) herontwerpen en (na)bouwen: Lesfiche 3.3
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (11)Leerkracht -
Al bouwend leren over de stad: Lesfiche 3.2
In dit uitgewerkt lesvoorbeeld zie je hoe een game ingezet kan worden in je les. De lesfiche bevat informatie over wanneer en waarom je dit soort les zou gebruiken en hoe de les er concreet uitziet. De games die je voor deze les kan …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Starten met VR in de klas: Infobundel
Deze bundel richt zich tot scholen die aan de slag willen gaan met Virtual Reality (VR) en meer specifiek met assemblagetaken in Virtual Reality. Je leest er o.a. over de geschiedenis van Virtual Reality en krijgt heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
App Inventor: Praktijkvoorbeelden
Een syllabus van ruim veertig pagina's om met App Inventor aan de slag te gaan.
Met een aantal praktijkvoorbeelden, die leerlingen kunnen aansporen om zelf te programmeren.Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht