-
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
Tekenen met SketchUp Free en SketchUp for Schools voor 3D-printen en lasersnijden
Introductie op de gratis online programma's SketchUp Free en SketchUp for Schools. Met beide programma's kunnen ontwerpen voor 3D-printen gemaakt worden. In de 'for Schools'-versie kunnen ook bestanden voor lasersnijden gemaakt worden. Er is 'for …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Ken jij de Google apps bij naam?
Combineer de symbolen van de verschillende Google tools met de juiste naam. Herken jij de verschillende logo's?
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (1)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Met oefeningen over:
- de twaalf provincies van Nederland,
- Hollandse Meesters.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Groenten: Woordenschatoefening
Met deze flashkaarten en oefensets met afbeeldingen en benamingen oefen je de meest voorkomende groenten in België.
Interactieve oefening (4)Leerkracht, ICT-coördinator -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Programmeren basis: Soorten iteraties of lussen
Programmeren basis: soorten iteraties of lussen die gebruikt worden bij het programmeren. Gemaakt met de blokjes van Scratch.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Klanken a, aa, aai, o, oo, ooi
Speel dit draaikaartenspel over woorden met de verschillende klanken a, aa, aai, o, oo en ooi en bijhorende afbeeldingen.
Interactieve oefening (8)Pedagogisch begeleider, Ander -
Inwendige geslachtsdelen van de vrouw: Interactieve inoefening
Op een tekening duid je de inwendige geslachtsorganen aan:
- baarmoeder,
- eileiders,
- eierstokken,
- vagina.
Interactieve oefening (6)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Hoofdsteden van Europa: Memorisatie
Hoofdsteden van alle landen van Europa zoeken en inoefenen.
Interactieve oefening (6)Leerkracht