-
Breukenlijn
Oefen het vereenvoudigen van breuken door de apen op de juiste positie op de nummerlijn te hangen.
Interactieve oefening -
Geld teruggeven
Lees goed het verzoek van de klant. Bereken hoeveel geld je moet teruggeven en sleep de juiste munten en biljetten op het bord. Druk op de 'geef wisselgeld' knop om de klant zijn geld terug te geven. Je kan kiezen tot hoeveel je wilt oefenen, …
Interactieve oefening (9) -
Vind de formule
Zoek wat de monsters op de rekenmachine doen. Probeer eerst (max. 10) berekeningen om de functie van de monsters te bepalen. Los daarna de sommen op.
Interactieve oefening -
Magische driehoek (2)
Sleep de getallen van onder naar de driehoek zodat de sommen van de getallen op alle drie de zijden van de driehoek gelijk zijn aan het getal linksboven.
Interactieve oefening -
Magische driehoek (1)
Sleep de getallen van onder naar de driehoek zodat de sommen van de getallen op alle drie de zijden van de driehoek gelijk zijn aan het getal linksboven.
Interactieve oefening -
Decimalen omzetten naar breuken: Fotopuzzels
Oefen het omzetten van decimale getallen naar breuken met fotopuzzels.
Interactieve oefening -
Percentage: Fotopuzzels
Leer rekenen met percentages. Kan jij een procent nemen van een getal? Sleep de opgave naar het vakje waar de juiste uitkomst staat. De moeilijkheidsgraad kan je instellen in het optiescherm.
Interactieve oefening -
Einstein's Reken Piramide: Rekenopdracht
Je maakt een rekenoefening waarbij elke steen de som is van de twee stenen eronder.
Interactieve oefening (4) -
Klokbubbels 2
Oefen het omzetten van de digitale klok naar de analoge klok met dit bubbelspel.
Pak met je bubbel de goede antwoorden (kleur van de juiste analoge klok) en ontwijk de zwarte bubbels (en de foute antwoorden).
Interactieve oefening -
Bouwsels: 3D-modellen nabouwen
Oefen het nabouwen van 3D-modellen. Hoe verder je komt doorheen de oefeningen hoe moeilijker de bouwsels worden.
Interactieve oefening (9) -
Rekenraadsels
Oefen met deze opdracht de plussommen, minsommen en het vermenigvuldigen. Kan jij de rekenraadsels oplossen?
In het optiescherm (knop rechtsonder) kun je het niveau instellen. Wil je tot 10, tot 20 of tot 100 oefeningen maken? Jij kiest zelf.
Interactieve oefening (8) -
Welke tijd?: Oefenmodule
Oefen het kloklezen, zowel digitaal als analoog. Wanneer je op de afspeelknop klikt, wordt het antwoord voor je uitgesproken.
Interactieve oefening (4)