-
Mottekasteel Hoge Wal: ErfgoedApp
In 1190 bouwde Zeger II het mottekasteel Hoge Wal. Vandaag vind je geen echt kasteel meer op de castrale Motte. Je vindt er wel sporen terug van een middeleeuws verleden.
Ontdek het leven zoals het was op het mottekasteel Hoge Wal! Maak kennis met …
App of software -
Gynzy: Tijd om les te geven
Gynzy biedt Interactieve software aan, om het gebruik van je digibord te verbeteren. Je vindt er educatieve tools en spelletjes voor het digibord. Er is adaptieve verwerking voor je leerlingen waarop ze op hun eigen niveau kunnen oefenen.
App of software -
De kat: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de kat. Daarna kan je een puzzel en memory spelen.
Interactieve oefening -
Het varken: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over het varken. Daarna kan je een puzzel maken en telkens twee gelijke varkensprenten zoeken.
Interactieve oefening -
De cavia: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de cavia en tips om hem te verzorgen. Op het einde staan er vier online spelletjes:
- puzzel,
- memory,
- quiz,
- woordzoeker.
Interactieve oefening -
Het konijn: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over het konijn en hoe je het kan verzorgen. Op het einde staan er vier online spelletjes:
- puzzel,
- memory,
- quiz,
- woordzoeker.
Interactieve oefening -
De koe: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de koe.
Op het einde staan er vier online spelletjes:- draai twee koeien met de slotmachine,
- kleur de koe,
- zoek dezelfde koeien.
Interactieve oefening -
Carnaval: Galgje
Kijk goed naar de afbeelding en zoek het woord door de letters te kiezen.
Interactieve oefening (9) -
In de boekentas: combineeroefening
Wat hoort er in de boekentas? Sleep elk woord naar de bijhorende afbeelding en controleer nadien zelf je oefening.
Interactieve oefening (3) -
Woordenstapel: Dieren herkennen
Digitale oefening waarmee je illustraties benoemt en met het juiste woord combineert.
Interactieve oefening (3) -
Kerstmis: Beeld en woord
Leer kerstwoorden door de woorden naar de juiste plaatjes te schuiven. Je kan de woorden ook beluisteren indien je dat wilt.
Interactieve oefening (3)