-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Draaien en frezen: Berekenen toerental
Dit leermiddel is opgedeeld in twee delen. In het eerste deel zullen je leerlingen aan de hand van tabellen het ideale toerental berekenen voor het draaien met snelstaal en hardmetaal in verschillende soorten materiaal. In het tweede deel zullen …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Compressoren: Soorten en werking
Deze presentatie biedt een overzicht van diverse soorten compressoren. Het onderscheid tussen deze apparaten wordt uitgelegd aan de hand van hun functies en mechanismen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
STEMOOV: Video
Deze video demonstreert aan de hand van een praktijkvoorbeeld hoe het STEMOOV-model effectief kan worden toegepast in een lessituatie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
STEMmige taal: Componeer je eigen rap!
Het project ‘STEMmige taal’ volgt de typische STEM-opbouw met een inleiding tot de uitdaging, een aantal hoofdstukken die de leerlingen de nodige bagage geven om de uitdaging te kunnen aangaan en uiteindelijk het verwezenlijken van de …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Museum Texture zoekt gepassioneerde leerkrachten economie en techniek
Texture is het museum van vlas en textiel in Kortrijk. We tonen een regionaal en tegelijk ook internationaal verhaal over gedurfd ondernemen en innovatief vakmanschap. Midden volgend schooljaar lanceren we een nieuw aanbod voor secundair …
Aankondiging -
Perspectief van een opvoeder over AI in de kunst
Is AI de artiest zijn job aan het afnemen of is deze de job nu net aan het verrijken door grotere creativiteit te genereren? Deze video vangt het perspectief van een opvoeder over AI in de kunst samenvatting met een conclusie tot discussie.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
STEMmige snaren: Ontwerp zelf je muziekinstrument met Arduino en lasers
Dit project daagt leerlingen uit om zelf een muziekinstrument te bouwen zonder echte snaren. Geïnspireerd door enkele voorbeelden met lasers gaan ze creatief aan de slag in het ontwerp van een laserharp. Verschillende concepten van …
Downloadbaar lesmateriaal -
Techniekfestival
Op donderdag 23 mei 2024 verandert Flanders Expo Gent in een bruisende plek vol innovatie en creativiteit. We willen leerlingen verbazen met de nieuwste technologische snufjes en interactieve workshops die de wereld van techniek tot leven brengen. …
Website -
Tools voor digitale creativiteit
Deze website verzamelt honderden tools, websites, apps en toepassingen voor jouw digitale creativiteit. Zo vind je er apps voor:
- beeldbewerking;
- videobewerking;
- artificiële intelligentie;
- tekenkunst;
- audiobewerking:
- muzische vorming; …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator