-
Flyer ontwerpen in Photopea: Video
In deze video leer je hoe je een flyer op A7-formaat ontwerpt in het grafische ontwerpprogramma Photopea.
VideoNieuwLeerkracht -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Kleurenleer: RGBa en HEXa kleurkiezer
Deze tool stelt voor hoe kleuren zijn opgebouwd. Je kan hier de RGBa of HEXa-code van jouw kleur opzoeken of instellen om de juiste kleur te bekomen.
Een kleurenkiezer of kleurentool (colour tool of colour picker) is een hulpprogramma dat meestal te …App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Angry Birds coderen met ZIM
Deze bijdrage toont je een overzicht van hoe je het spelletje Angry Birds kan programmeren met ZIM. Je vindt alle nodige info in dit Engelstalige artikel om tot het afgewerkte spel te komen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
KANT EN CLARA: Workshop wezenkledij
Het scholenprogramma KANT EN CLARA is een belevingspakket van het Maagdenhuis waarmee je met je klas in de voetsporen treedt van de weeskinderen.
Help jij Houten Clara om het wezenuniform van de weeskinderen te updaten (één uur)? …
tot
Nascholing of activiteit -
Surrealisme: Lesplan over Destino
Deze lesvoorbereiding gemaakt in Canva, gaat over Destino en voorziet je van enkele uren les waarbij leerlingen aan de slag gaan met surrealisme in combinatie met Walt Disney en Pixlr, maar dit is zeker ook mogelijk in Photoshop.
Het surrealisme was …
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht -
Digitale vormgeving: Cursus
Dit is een cursus met links naar extra uitleg. De cursus gaat over principes van design, ontwerpen met tekst en beeld. De filmpjes met uitleg staan op een drive, niet op YouTube.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
KANT EN CLARA: Interactieve rondleiding
Het scholenprogramma KANT EN CLARA is een belevingspakket van het Maagdenhuis waarmee je met je klas in de voetsporen treedt van de weeskinderen.
Tijdens een interactieve rondleiding (anderhalf uur) dompelen we je onder in het leven van een weeskind. …
tot
Nascholing of activiteit -
Bankbiljet ontwerpen: Opdracht
Wat staat er allemaal op een eurobiljet? Welke echtheidskenmerken vind je op bankbiljetten? Wie heeft deze biljetten ontworpen?
Ontwerp naar analogie met wat je leerde over de eurobiljetten zelf een bankbiljet met echtheidskenmerken.Downloadbaar lesmateriaal -
Het kunstlab van M: De digitale kunstklas
Het kunstlab van M is een participatief platform. Het wil de blik van leerlingen verruimen en ze creatief en kritisch met beelden laten omgaan, ondersteund door artificiële intelligentie (AI).
Leerlingen leren kijken naar kunst in het …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Integratie van 3D in Zimjs
Ik heb een voorbeeld gemaakt met een VR-bril in Zimjs. Gebaseerd op een voorbeeld van uitvinder Dan Zen.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator -
Programmeren en coderen met Zimjs: JavaScript
Zimjs is een omgeving waarin jongeren echt leren 'coderen door tekst te typen'. Ik leg in een notendop uit wat er mogelijk is met Zimjs.
VideoLeerkracht, ICT-coördinator