-
Dinogame ontwerpen met Zimjs
In deze presentatie leer je meer over hoe je met ZimJs-code een dinogame ontwerpt zoals de bekende Chrome Dino game. Je vindt ook een videohandleiding over hoe je zo een game ontwerpt in Octostudio.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Generatieve AI veilig en verantwoord inzetten: Toolkit voor in de klas
Deze door Microsoft ontwikkelde toolkit is ontworpen voor leerkrachten die lesgeven aan leerlingen van 13 tot 15 jaar. Het heeft tot doel generatieve AI op een toegankelijke manier te introduceren en bewustzijn bij jongeren op te bouwen door …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, Ander -
Maken of doen?: Uitleg verschil met oefening
In deze presentatie wordt het verschil tussen maken en doen uitgelegd. Aan het einde is er een invuloefening voor de cursisten.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Verkiezingen 2024: Werkbundel
In deze bundel over de verkiezingen worden de volgende hoofdstukken behandeld:
- Hoe zit België bestuurlijk in elkaar (gemeenschappen - gewesten- federaal niveau)?
- Waarom werd België een federale staat?
- Waarvoor staan links, rechts en …
Downloadbaar lesmateriaal (5)NieuwLeerkracht -
E-mailen en e-mailetiquette: Cursus
Cursus over het correct opstellen en verzenden van e-mail waarbij leerlingen rekening dienen te houden met de richtlijnen van de nettiquette. De belangrijkste richtlijnen vind je terug op een poster die je in de klas kan omhoog hangen.
Volgende …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht, ICT-coördinator -
Ik zoek werk: ICT-opdracht
Deze opdracht helpt leerlingen bij het ontwikkelen van vaardigheden die nodig zijn om te solliciteren en werk te vinden. De opdracht omvat:
- het maken van een cv;
- het zoeken naar vacatures;
- het analyseren van vacatures op basis van werk, …
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Inversie: Oefening zinnen maken
Oefening waarbij de cursist de woorden in de juiste volgorde plaatst om een goede inversie-zin te maken.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht, Pedagogisch begeleider -
Programmeren in Scratch: Opdrachten
In deze bijdrage vind je verschillende bundeltjes waarmee je jouw leerlingen spelletjes laat ontwerpen in Scratch. Elke bundel is een stappenplan met screenshots. De opdrachten zijn:
- platformer maken;
- Pong-spel maken;
- cookie clicker; …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Rekentaal: Hulpkaarten wiskunde
Fiches met rekentaal bij de vier bewerkingen.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Thema postbode: Foto's
Afbeeldingen om te gebruiken bij een thema over de postbode.
Zo zie je een volle postkar en de sorteerkast van de postbode van dichtbij.Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Women's History Month: Fiches
Dit educatieve document behandelt het thema: Women's History Month en bevat tien uitgebreide fiches over opmerkelijke vrouwen.
Deze fiches bieden een diepgaand inzicht in de prestaties en bijdragen van vrouwen uit verschillende tijdperken en culturen. …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Handleiding en opdrachtkaarten ScratchJr
Een handleiding en zes opdrachten voor ScratchJr. Op het einde is er ook een toets met rubrics om te evalueren.
Zet je leerlingen aan het denken en bedenk nog extra oefeningen.
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht