-
Middenvolwassenheid - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken en die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13 over middenvolwassenheid..
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Jongvolwassenheid - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken en die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13 over jongvolwassenheid.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Volwassenheid: Intro (13) - Antropia 3 Sociologie en psychologie
Oefening die leerlingen ook zelfstandig kunnen maken die aansluit bij de leerstof uit hoofdstuk 13, een intro over volwassenheid.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Emoji's in pixels omzetten
We gebruiken heel wat emoji's in onze berichten. Wist je dat je op Windows of Chromebook met sneltoetsen toegang krijgt tot de emoji's?
Op Windows typ je Windows logotoets + punt of op een Chromebook ctrl+zoek+spatie.
Met deze ZIM-applicatie kan je …
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Spacecraft AR
Ontdek het zonnestelsel in je eigen klaslokaal met deze educatieve app van NASA's Jet Propulsion Laboratory. Bekijk ruimteverkenners in augmented reality op je mobiele apparaat.
App of softwareNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareOrganisatie, firma, vzw -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Picture Book Maker: Online je eigen kinderboek maken en publiceren
Met Picture Book Maker van Culture Street kan je je eigen kinderboek maken en publiceren. Je kiest uit verschillende achtergronden, personages en voorwerpen om je verhaal vorm te geven. Je kan ook tekst toevoegen en je boek een titel en een auteur …
App of softwareLeerkracht, Ander -
Leren programmeren met Mind+
Mind+ is een programmeertool waarmee je een toepassing programmeert door codeerblokken te slepen en vast te klikken. Mind+ heeft talloze tutorials, voorbeeldprojecten en een grote community om te leren programmeren.
Mind+ ondersteunt een breed scala …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Coderen met ZIMjs: Voorbeelden van code en toepassingen
In deze bijdrage vind je enkele voorbeelden van toepassingen die je in ZIMjs kan gebruiken om aan de hand van code jouw creatieve ideeën uit te werken.
ZIM is een algemeen Canvas Framework met JavaScript waarmee iedereen, van beginners tot …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator